AUTO-MOTO

AVAZ U POSJETI: Audijev muzej u Ingolštatu

Avaz Sport

13.3.2018



Saradnik redakcije „Dnevnog avaza“ posjetio je Audijev muzej u Ingolštatu, gdje se posjetioci mogu upoznati s bogatom tradicijom njemačkog automobilskog giganta.

Kao što ljubitelji automobila znaju, Audi je nastao spajanjem kompanija Auto Union, DKW, NSU, Wanderer i Horch. Podsjećanja radi, recimo da je osnivač Audija August Horch zbog neslaganja s većinskim vlasnikom dionica napustio firmu sa svojim prezimenom te je potom osnovao Audi. Naime, na njemačkom jeziku horch znači imperativ „slušaj“, što se na latinskom jeziku izgovara kao audi. Ostalo je sve historija...

Američki vojnik

U lijepoj, staklenoj zgradi muzeja nalaze se desetine zanimljivim modela koji su postavili čvrste temelje današnjeg Audija. S obzirom na to da bi opisivanje svih modela zapravo tražilo pisanje knjige, mi smo izdvojili nekoliko njih koji zaslužuju nešto više pažnje.

Horch 855 je superluksuzni kabriolet proizveden u svega sedam komada. Ovaj izložen u muzeju jedini je preostali primjerak na svijetu. Poslije Drugog svjetskog rata američki ga je vojnik kao trofej odnio u SAD. Audi je uspio stupiti u kontakt s vlasnicima te je postignut dogovor da Audi u svojoj režiji uradi potpunu restauraciju, a da zauzvrat Horch 855 stoji izložen u Audijevom muzeju do kraja ove godine. Poslije toga elegantni Horch ide na aukciju. Prije 10 godina vrijednost je procijenjena na četiri miliona eura...

Drugi model, Horch 830 BL, nastao je kao plod razvojnog odjela, a za potrebe tadašnjeg menadžmenta. Superluksuznu limuzinu koristili su članovi Upravnog odbora, da bi je na kraju prodali jednom Amerikancu. Nakon dugogodišnje upotrebe pukao je mjenjač te je automobil ostavljen u teksaškoj pustinji gdje ga je poslije 40 godina stajanja na otvorenom našao vlasnikov sin. On je kontaktirao Audijevu centralu te je unikatni i zapravo posljednji proizvedeni Horch vraćen u Ingolštat, gdje je izložen u zatečenom stanju. No, postoje planovi za restauraciju.

Najskuplji do sada 

Kada je riječ o historiji Audija, dosta je toga što se može izdvojiti. Spomenimo i model Auto Union Typ C/D. Audi je proizveo samo jedan automobil čija je tržišna vrijednost procijenjena na 20 miliona dolara te se kao takav smatra kao najskuplji Audijev model do sada. Do 1995. godine nalazio se u Rusiji, gdje ga je pronašao američki entuzijasta Pol Karasik (Paul Karassik).

Poslije dugih pregovora prebačen je u Njemačku. Cijena transakcije nije poznata, ali ono što jeste su tehnički podaci - konfiguracija motora V16, 520 KS i maksimalna brzina 330 km/h. Unikat je proizveden 1939. godine. Ugovor o prebacivanju u Njemačku predviđao je izradu identične i potpuno funkcionalne replike. Svi su dijelovi napravljeni po fabričkim nacrtima pa je kvalitet jednak originalu.

Automobil koji je išao 406 km/h 

Auto Union Typ C automobil je koji je zlatnim slovima upisan u historiju Audija. Čuveni njemački vozač Bernd Rozemajer (Rosemeyer) s njim je ostvario maksimalnu brzinu od 406,32 km/h na javnoj prometnici. Radi se o modelu sa 16 cilindara, čija je maksimalna snaga od 560 KS dobivena pomoću kompresora.

Rekord nije srušen do danas iako je bilo nekoliko pokušaja. S obzirom na to da je u tadašnje vrijeme aerodinamika bila u povojima, najveći je problem bilo zadržavanje automobila na tlu. U pokušaju da obori vlastiti rekord, Rozemajer je pri brzini od 430 km/h doživio nesreću i poginuo, jer je bukvalno poletio u zrak. Bilo mu je samo 29 godina. Olupina je obnovljena 1999. godine i u muzeju se nalazi kao dio stalne postavke.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.