NOGOMET

Doktor jaše i u petoj deceniji

F. IBRULJ

20.3.2018

Yamaha je samo dva dana prije početka nove sezone potvrdila - novi ugovor potpisao je do 2020. godine. Čovjek koji vozi svoju 23. sezonu, a 13. u Yamahi. Nesalomljivi, jedinstveni, jedan od najvećih uopće u svijetu automoto sporta - Doktor.

Tridesetdevetogodišnji Valentino Rosi (Rossi) ući će u petu deceniju života kao vozač ekipe s kojom je ostvario 56 pobjeda, a 43 puta završavao kao drugi u ukupno 206 utrka.

- Hvala ljudima u Yamahi koji vjeruju u mene. Ovo je pravi izazov za mene, biti konkurentan ostalima do 40. godine. Kad sam potpisao prošli ugovor, mislio sam da je to posljednji, ali sam razmišljao. To je ono što me čini sretnim. Motiva ne nedostaje - kaže Rosi, koji se rodio 1979. godine, četiri mjeseca prije nego što je njegov otac Gracijano (Graziano) na legendarnom Grobniku ostvario prvu pobjedu u klasi do 250 kubika.

Valentino je, naravno, odrastao uz motocikle, ali zbog straha za sigurnost, prije svega majke Stefanije, prvo se okušao u kartingu, a nakon toga je prešao u mini motociklističku seriju prije nego što je počela njegova prava karijera. S Aprilijom je 1994. krenuo u testiranja, a dvije godine poslije stigla je prva pobjeda u karijeri. Na Apriliji RS125 18. avgusta 1996., a mjesto radnje bila je staza Masarik u Brnu. Od tada do danas, ostvario je 115 trijumfa. Devet puta je bio svjetski prvak, a sedam puta u kraljevskoj klasi, sedam manje od velikog, legendarnog Đakoma Agostinija (Giacomo).

Ako bismo ga mogli porediti s nekim iz svijeta automoto sporta, onda bi to svakako bio Aerton Sena (Ayrton Senna), jer su obojica na stazi bez kalkulacija, spremni uraditi nešto što u tom trenutku niko ne očekuje, proći rivala u najgorem zavoju, najtežem trenutku. Ni Rosi, baš kao ni Sena, ne bira put do pobjede, spreman je napraviti sve.

Dovoljno je sjetiti se Malezije 2015. godine. Ne odustaje. Ni povrede, ni teški lomovi, ni slabiji motor nisu tokom svih ovih godina mogli zaustaviti Doktora. Samo ga donekle usporiti. O kakvom se vozaču radi, najbolje potvrđuje priča bivšeg Ferrarijevog inžinjera Luiđija Macole (Luigi Mazzola). Kaže da se, nakon što je sjeo u bolid, strašno brzo adaptirao i zaostatak za Mihaelom Šumaherom (Michael Schumacher) spustio na pola sekunde.

- Mihael je pratio telemetriju i nije mogao vjerovati – govori Macola.

Rosi i žene

Uz svu moguću slavu, naravno, idu i lijepe žene. Naravno, broj pobjeda Doktora i “zavedenih” žena nije isti, ali se Rosi trudi. Roberta Tirito (Tirrito), Linda Morseli (Morselli), Aura Rolenceti (Rolenzetti), Marva Klebi (Marwa), Mandala Tajde (Tayde), Madalena Korvalja (Maddalena Corvaglia i Martina Stela (Stella), samo su neke od poznatih djevojaka koje su bile u vezi ili su ih mediji povezivali s Rosijem.

RITUAL - Skoro da je svaka Rosijeva utrka priča za sebe, ali ono što ostaje, to je njegov ritual prije svake od njih. Zaustavlja se dva metra od motocikla, saginje pa dodiruje čizme. Prije samog sjedanja na motocikl, dotakne desni naslon za stopalo. Sa motocikla uvijek silazi na isti način - zamahne desnom nogom preko prednjeg dijela motora.

BULDOG GUIDO - Osam godina je imao britanskog buldoga Guida, koji je uginuo 2008. godine. Uvijek je bio uz Rosija, na stazama, treninzima i u privatnom životu. Zato i ne iznenađuje što ga je Doktor, dao nacrtati na motociklu s krilima anđela.

POBIJEDIO ROBOTA - Možda jedini vozač na svijetu koji se može pohvaliti činjenicom da se utrkivao s robotom. Japanski motorobot, koji je razvila Yamaha, postigao je krajnju brzinu veću od 200 kilometara na sat te je odmjerio snage sa devetostrukim svjetskim prvakom. Na kraju je ipak pobijedio Rosi.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.