AUTO-MOTO

Tri zvijeri Detroita

Sjevernoamerički salon automobila

M.T.

20.1.2015

Detroit je, prema tradiciji, prvi svjetski velegrad u koji su se sjatili proizvođači automobila u želji da pokažu šta to u novoj godini žele lansirati na tržište.

Dok evropski saloni uglavnom nude prezentacije popularnih modela koji se prodaju u milionima primjeraka, Sjevernoamerički je, prema običaju, ponudio drugačiju priču. Detroitski skup obilovao je monstruoznim kamionetima i pikapima, čija popularnost u Americi, vjerovatno, nikada neće biti ugrožena i koji nas nimalo ne zanimaju, ali i vrhunskim sportskim automobilima od kojih su tri izazvala najviše pažnje.

Sprint za 4,5 sekundi

Prvi model u povratku Alfa Romea u svjetsku elitu je 4C Spider, sportista pomičnog platnenog krova i lagane šasije, koja je u potpunosti napravljena od slojeva karbonskih vlakana, tri puta jačih i sedam puta lakših od metala. Italijanski ljepotan pokreće četverocilindarski 1,75-litarski turbobenzinski motor sa 240 konjskih snaga, uparen sa šestostepenim automatskim mjenjačem, koji će voditi automobil do brzine od 100 kilometara na sat za samo 4,5 sekundi.

ford-gt

Foto: Agencije (Ford GT: Nastupa u 24 sata Le Mana)

No, pažnju američke javnosti svakako je privukla nova ikona njihove autoindustrije. Novi Ford GT, koji je dizajniran za nastup na utrci 24 sata Le Mana, proizvest će se u ograničenoj seriji. Zbog upotrebe karbona i aluminija, lakši je od prethodnika i, što ne treba ni govoriti, jači, jer ga pokreće brutalni 3,5-litarski V6 twinturbo motor od 600 konjskih snaga (prošli je imao 5,4-litarski motor od 550 KS).

Najjači Cadillac

Još jedna sportska jurilica stiže iz Japana. Nakon predugog razvojnog procesa, Honda je Amerikancima konačno pokazala produkcijsku verziju modela NSX. U Sjedinjenim Američkim Državama lansiran je pod značkom Acure, ali će se u Evropi prodavati s Hondinom.

honda-nsx

Foto: Agencije (Honda NSX: Sklop benzinskog i tri elektromotora)

Najvažnija odlika Hondine zvjerke je Sport Hybrid Super Handling All-Wheel, hibridni pogonski sklop, koji čine biturbo V6 motor sa 550 KS i tri elektromotora, od kojih jedan pomaže benzincu da pokreće stražnju, a druga dva prednju osovinu. Ovaj vrhunski automobil dolazi sa devetostepenim mjenjačem sa dvije spojke.  

Cadillacov adut bio je CTS-V. Sa 640 konjskih snaga, ovaj model najjači je koji je Cadillac ikada proizveo.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.