AUTO-MOTO

Drskost koja ruši konvencije

NOVITETI Nissanov koncept gradskog automobila Sway

Redakcija

18.3.2015

Inovativni dizajn i planiranje proizvoda temelji su na kojima su Qashqai i Juke izgradili uspjeh na tržištu pa je sasvim normalno da je Nissan po istom receptu odlučio kreirati još jedan model koji će mu obogatiti gamu i odgovarati prohtjevima evropskih korisnika.

Koncept Sway, predstavljen na Sajmu u Ženevi, pripada segmentu gradskih automobila, a njegov dizajn nagovještava izgled buduće generacije Nissanovih gradskih modela uz primjenu upečatljivog novog dizajnerskog smjera marke koji će biti primijenjen na evropske gradske automobile.  

Lebdeći krov

Emotivan, drzak, oštar i uzbudljiv, Sway ruši konvencije segmenata gradskih automobila. Jedinstven je i skladan, ali oštrih linija, koje nisu uobičajene u segmentu.
 
Vanjski izgled spaja četiri prepoznatljiva elementa - prednju masku u obliku slova V, lebdeći krov, svjetla u obliku bumeranga i C-nosač nagnut prema nazad. Prednja maska početna je tačka odvažne linije, koja se proteže od poklopca motora do sredine prednjih vrata, gdje se naglo spušta. Zatim se uzdiže prema zadnjem kraju automobila, čime bočnim stranicama daje skoro senzualan oblik. Dvostruke ispušne cijevi u obliku trapeza smještene su s obje strane registracijske tablice u sredini zadnjeg dijela, umjesto ispod odbojnika. Automobil nema B-nosač pa su "baglame" zadnjih vrata smještene straga. 

U unutrašnjosti, primijenjene su tehnike uobičajene za industrijsku arhitekturu, poput aluminijskih elemenata koji nagovještavaju jednostavnost i snagu, kao i pažnju posvećenu detaljima, ali i boje i materijali koji se povezuju s luksuznim proizvodima. 

Avionsko krilo

Sway primjenjuje i razvija koncept unutrašnjosti s armaturnom pločom u obliku avionskog krila, a taj dizajn odabran je zbog otmjene jednostavnosti. Rezultat toga je unutrašnjost, u kojoj je funkcionalnost na prvom mjestu i u kojoj sve ima svoju svrhu.

Ručice vrata dizajnirane su kao dio izloženih aluminijskih nosača. Trokraki upravljač s ravnim donjim dijelom i aluminijskim krakovima odlikuje se jednostavnošću. Ispred vozača nalaze se samo dva osnovna instrumenta, a ostale funkcije prikazane su na velikom tabletu u obliku trapeza, smještenom u sredini armaturne ploče.

Aluminij, baršun, materijali bisernih boja...

Sjedala male mase konstruirana su od aluminija te su presvučena luksuznom tkaninom nalik na baršun i djelom ukrašena materijalom bisernog odsjaja. Šavovi su poput onih kakve nalazimo na torbicama vrhunskih modnih dizajnera. Upotrijebljene su plava i narandžasta boja, čime se unutrašnjost savršeno nadopunjuje s vanjskim izgledom.

Iako je riječ o gradskom automobilu, zbog čistoće dizajna, izostanka B-nosača i upotrebe jednostavnih, ali otmjenih struktura, unutrašnjost se doima većom od očekivane.

4.010 milimetara je dugačak

2.570 milimetara mu je međuosovinski razmak

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.