AUTO-MOTO

Sjaj Frankfurta: Završen jedan od najznačajnijih salona automobila na svijetu

Piše: Avaz.ba

27.9.2017

Izlagači iz 39 zemalja, 200.000 kvadratnih metara izložbenog prostora, 994 modela, od kojih 228 nudi epitet svjetske premijere, a 64 evropske... Sajam u Frankfurtu zatvorio je vrata nakon što je svijetu ponudio ono najbolje što trenutno postoji u automobilskoj industriji.

Osim onih takoreći konvencionalnih automobila koji će vrlo brzo biti dostupni širokim masama, jedan od najznačajnijih sajmova na svijetu protekao je i u znaku alternativnog prijevoza, električnih automobila, IT kompanija koje čine bitan kotačić razvoja vozila budućnosti...

Automobila koji zaslužuju pažnju bilo je i previše, no za vas smo odabrali 10, od kojih će neki brzo zaživjeti i na našim cestama, ali i one o kojima možemo samo sanjati.

Audi A8: Za bitku s BMW-om i Mercedesom


Full HD ekran rezolucije 1.920 x 720 piksela na mjestu instrumentalne table, dva tableta, jedan od 10,5, drugi od 8,6 inča, to su samo neki od aduta novog Audija A8, koji će baciti rukavicu u lice BMW-ovoj Seriji 7 i Mercedesu S klase.  

Novi Audi A8 je od prethodnika duži 37 milimetara. Značajnije vanjske izmjene odnose se na rešetku hladnjaka, retrovizore i svjetlosne grupe, a unutrašnjost je u znaku novog Audijevog Virtual Cockpita, koji u A8 doživljava premijeru.

Za pogon se brinu jedan dizelski i jedan benzinski motor, snage 286, odnosno 340 KS.

Honda Urban EV koncept: Dva vanjska ekrana

Hondin Urban EV koncept izazvao je veliku pažnju kao automobil koji spaja prošlost i budućnost. Ovaj električni automobil ima tradicionalan kockast dizajn, ali mu je unutrašnjost prepuna najsavremenije tehnologije.  

Na prednjem i zadnjem dijelu nalaze se ekrani koji emitiraju različite informacije koje su od koristi drugim vozačima, a unutra sve je u znaku ekrana koji su zamijenili čak i retrovizore. I ono što je najzanimljivije je da će ovaj koncept biti baza za produkcijski model, koji će u prodaju izaći već za dvije godine. Ovakav ili malo drugačiji, ostaje da se vidi.

Aspark Owl: Japanska karbonska zvijer

Za ovog proizvođača mnogi nisu ni čuli, no njegov model Owl itekako vrijedi izdvojiti. Japanska kompanija odlučila je napraviti dizajnerski vrlo agresivan automobil, ali i opremiti ga gotovo suludom motorizacijom. Ovaj model do brzine od 100 kilometara na sat dolazi za manje od dvije sekunde. Pogon mu je na struju, no, Japanci nisu objavili detalje, pa čak ni njegovu snagu.   

Kako bi automobil bio što laganiji, gotovo čitava karoserija izrađena je od karbonskih vlakana, a unutra pronalazimo jajasta sjedišta u koži i najsavremeniju tehnologiju. 

Hoće li i kada ovaj model zaživjeti, niko nije objavio. 

Škoda Karoq: S digitalnom tablom  

Škoda je predstavila novog člana svoje SUV porodice, kompaktni crossover Karoq. Ovaj model manji je od Kodiaqa i praktično mijenja zastarjeli Yeti.

Karoq je za sada jedini Škodin model koji ima potpuno digitalnu instrumentalnu tablu, no ona dolazi kao opcija. Od ostalog, izdvojimo svjetla sa LED tehnologijom, Wi-Fi hot spot i dosta drugih stvarčica koje je preuzeo od ostalih modela Volkswagenove grupacije. Svakako, isto važi i za pogon, jer će Karoq dolaziti s velikim brojem turbobenzinskih i turbodizelskih motora, kao i šestostepenim manuelnim i sedmostepenim automatskim mjenjačem, te pogonom na dva ili sva četiri točka. 

Karoq vrlo brzo izlazi na tržište.

Hyundai Kona: Novi mali crossover

Najezdi malih crossovera pridružila se i Hyundaijeva Kona, koja izlazi na megdan modelima poput Nissanovog Jukea. Automobil dolazi na platformi modela i20, no, potpuno je drugačiji od njega, ali i od svih drugih Hyundaijevih modela.

Ima odvojene farove, nizak krov i šipke koje mu daju izgled terenca. Unutra, prostraniji je od modela i20, a tehnologiju preuzima od novog i30. Za ekran izabran je 8-inčni.

Na početku prodaje Kona će dolaziti s dva benzinska motora, 1,0-litarskim od 118 i 1,6-litarskim od 175 KS. Prvi ima pogon na prednje, a drugi na sva četiri točka. Kasnije, ponuda će biti obogaćena 1,6-litarskim turbodizelskim motorom od 113 i 131 KS.

Ferrari Portofino: Najslabiji – samo 600 KS

Ferrari je lansirao novi model. Zanimljivo, sa 3,9-litarskim V8 motorom od 600 konjskih snaga najslabiji je u ponudi italijanskog proizvođača, ali opet do brzine od 100 km/h dolazi za 3,5 sekundi, a maksimalna mu je 305 km/h.  

Od ostalog, recimo da je dugačak nešto više od 4,5 metara, ima distribuciju mase naprijed-natrag 46:54, a unutra ima novi upravljač i ekran dijagonale 10,2 inča.

KIA Proceed koncept

Za razliku od mnogih drugih koncepata izloženih u Frankfurtu, ovaj će sasvim sigurno brzo zaživjeti na cesti. KIA Proceed koncept najava je budućnosti modela s potpisom južnokorejskog proizvođača. Zamijenit će aktuelni Proceed s troja vrata.  

Unutra, automobil ima četiri potpuno odvojena sjedišta s ručno ušivenom tkaninom, tehnologija je najsavremenija, instrumentalna tabla potpuno digitalna... Informacija o motorima za sada nema.

Renault Megane RS: Na Nirburgring po rekord


Ljubitelji dobre vožnje dugo su čekali ovaj modela. Bazirana na standardnom Meganeu, verzija RS je šira za 40-60 milimetara. Prednji dio inspiraciju pronalazi u Renaultovom bolidu Formule 1, a zadnji je u znaku difuzora i centralno postavljene ispušne cijevi.

Automobil pogoni 1,8-litarski turbobenzinac sa 280 konjskih snaga i 390 Nm obrtnog momenta. S njim, Megane RS će krenuti oboriti rekord staze Nirburgring u kategoriji serijskih automobila s prednjim pogonom.

Mercedes Project One: Najbolji do sada  

Mercedes s najboljim performansama do sada. Tako ga zovu, a to vjerovatno i jeste. Project One s potpisom proizvođača iz Štutgarta diči se podatkom da do brzine od 200 kilometara na sat dolazi za manje od šest sekundi, a to je zasluga hibridnog pogonskog sistema iz bolida Formule 1.

Automobil pokreću četiri elektromotora i jedan 1,6-litarski benzinac s turbopunjačem. Jak adut mu je i punjenje, jer baterije mogu rekuperirati do 80 posto energije koja se stvara kočenjem.

Unutrašnjost modela je minimalistička, jer tamo pronalazimo upravljač inspiriran Formulom 1 i dva ekrana.

Automobil će biti napravljen u 275 primjeraka, a cijena mu je 2,275 miliona eura. Navodno, svi su rasprodati.

Volkswagen I. D. Crozz II: S jednim punjenjem 500 km  

I ovo je za sada samo koncept, no ko zna šta će budućnost donijeti. Ovaj električni kompaktni crossover ima pogon na sva četiri točka i snagu od 302 KS, dok s jednim punjenjem može prijeći 500 kilometara.  

Dok se prednja vrata otvaraju normalno, zadnja klize ka stražnjem dijelu vozila. Vozač ih može otvoriti čak i glasovnom komandom. Stubova među njima nema, što kabinu naoko čini prostranijom.

Automobil ima dva električna motora, po jedan za svaku osovinu. Maksimalna brzina mu je 180 km/h, a kako kažu iz VW-a, vozit će se kao Golf GTI.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.