AUTO-MOTO

Maserati slavi 70 godina GT modela: Savršenstvo italijanskih modela na četiri točka

Avaz.ba

29.9.2017

Kao i većina italijanskih proizvođača automobila, Maserati je nastao kao porodični biznis, rođen iz čiste strasti za automobilima i vožnjom. 

Ovom omiljenog auto-giganta mnogih Italijana i Evropljanja, osnovali su ga braća Maserati - Alfieri, Bindo, Kerlo (Carlo), Eltore, Ernesto i Mario. 

 

Osnovani u Bolonji

Godine 1914. Maserati je osnovan u Bolonji i ubrzo nakon toga je počeo s izgradnjom različitih trkačkih automobila.  

Maserati automobili brzo postaju moćniji, unapređenjem svojih motora od četiri do šest cilindara, onda osam i na kraju 16 (dva 8 cilindrična motora montiran paralelno).

Logo trozubca kreirao je Mario, koji je važio za umjetnika u porodici. 

Maserati automobili su pokazivali svoj uspjeh na trkačkoj stazi, držeći se protiv imena poput Mercedesa, što je kulminiralo pobjedom 1939. godine u Indianapolisu 500 i ponovo sljedeće godine. 

Tradicija GranTurismo automobila italijanskog proizvođača započela je davne 1947. modelom A6 1500. 

Danas ovom segmentu pripadaju najnovije verzije modela Maserati GranCabrio i GranTurismo, a u samom početku, prije sedam decenija, bio je to Maserati A6 1500 iz 1947. godine. 

Ovaj klasik imao je 1.5 litarski benzinski motor, a za dizajn je bio zadužen Pininfarina. 

Prvenac iz 1947: Maserati A6 1500. Prvenac iz 1947: Maserati A6 1500

Maserati je u svojoj historiji dugoj više od jednog stoljeća izbacio na tržište brojne model koji su ostavili trag u auto-industriji.

Među njima posebno mjesto zauzimaju takozvani GranTurismo automobili. 

Maserati nas zatim podsjeća na sljedeći u nizu, 3500GT iz 1957, kao jedan od prvih masovnije izrađivanih automobila ovog proizvođača.  

Maserati 3500GT iz 1957.. Maserati 3500GT iz 1957.

Usljedio je Maserati 5000GT iz 1959. godine, a kuriozitet da je ovaj automobil sa V8 motorom izrađen na zahtjev persijskog šaha. 


Maserati 5000GT iz 1959.. Maserati 5000GT iz 1959.

Sljedeći u nizu, Ghibli Coupe iz 1970, za pogon je koristio moćni 4.9 litarski V8 agregat

Njegov nasljednik – Khamsin, stigao je 1974. godine. Poput vrućeg i snažnog egipatskog vjetra po kojem je i dobio ime, Khamsin je automobil koji je bio spreman žariti i paliti po svjetskom tržištu. Na žalost kao i mnogi automobili tog vremena, Khamsinov uspjeh načela je svjetska naftna kriza i ovaj veliki vjetar nije uspio nadmašiti Maserati Ghibli, svojeg prethodnika. 

Prestavljen 1974. godine na Bertoneovom štandu na auto showu u Torinu, Khamsin je bio prvi posao koji je studio Bertone odradio za Maserati.

Maserati Khamsin iz 1974.. Maserati Khamsin iz 1974.

Trebalo je da prođe gotovo četvrt stoljeća da Maserati ponudi 3200GT iz 1998. Dizajn potpisuje Giugiaro, a ispod haube automobila krije se motor od 370 "konja".


Maserati 3200GT 1998.. Maserati 3200GT 1998.

Niz od "7 veličanstvenih" završava se najnovijim dvojcem - GranTurismo i GranCabrio, koji koriste 4.7 V8 sa 460 ks i 520 Nm. 

Koji od ovih Maseratijevih GT modela se vama najviše dopada? 

Maserati GranCabrio i GranTurismo iz 2017.

Maserati GranCabrio i GranTurismo iz 2017.. Maserati GranCabrio i GranTurismo iz 2017.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.