AUTO-MOTO

“Dnevni avaz” na međunarodnoj promociji Mercedesa Turismo: Standard za autobuse

Piše: Avaz.ba

3.10.2017

Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+3

Autobus kao autobus. Višesatno mrcvarenje i namještanje u pozu za makar kratkotrajan sneni bijeg od realnosti u nastojanju da agonija što prije prođe. Tako to izgleda iz perspektive putnika kojem valja proputovati pola Evrope u nemilosti kolektivnog prijevoza sa desetinama, obično, nedragih osoba.


Skoro bezbolno

No, kako vrijeme odmiče, a tehnologija juri koracima od sedam milja, ta agonija postepeno se pretvara u podnošljivost, a u nekim slučajevima čak i u zanimljivu avanturu koju vrijedi isprobati. U Splitu i njegovoj okolici, koja je imala priliku ugostiti novinare iz evropskih zemalja, Mercedes je novinaru “Dnevnog avaza” ponudio tu priliku u vidu svog najnovijeg rješenja u segmentu turističkih autobusa.

Novi Turismo, autobus koji bi se, da već nije napravljen, mogao nazvati autobusom budućnosti, pružio nam je udobnost na nivou 21. stoljeća, prijevoz koji umnogome prelazi granice običnog prijevoza. Kako to i dolikuje proizvođaču koji s dosta prava sebe naziva “standardom za autobuse”, Mercedes je napravio impresivno prijevozno sredstvo s kojim će putešestvije proći skoro bezbolno.  

Novi Turismo, koji će ne samo zamijeniti stari, već i eliminirati model Travego, nudit će se u četiri varijante, dužinama od 12 do 14 metara, sa dvije ili tri osovine, 48 ili 57 sjedišta, šestostepenim manuelnim ili osmostepenim automatskim PowerShift mjenjačima i sa motorima raspona snage od 354 do 456 KS (zapremina motora od 7,7 do 10,7 litara).

Pri dizajniranju autobusa, ljudi iz Mercedesa imali su tri cilja – zadovoljiti kompaniju koja ga kupi, vozača, kojem za njegovim upravljačem valja provesti ko zna koliko dana svog živote, te, naravno, putnike, kojima je želio ponuditi maksimum luksuza, udobnosti i sigurnosti. Rezultat – Turismo.

To je teorija, koja se, kao što je to običaj s kataloškim podacima, čini savršenom. A kako je voziti se u njemu? Pa, recimo, dosta toga vam bude jasno kada na parkingu splitskog aerodroma, u moru autobusa prepunih Kineza, Japanaca, Indijaca, Eskima i ko zna čega sve ne, ugledate njega. Na prvi pogled, sve je jasno. Masivan i elegantan primjerak kolektivnog prijevoznog sredstva.

Jeftinije održavanje

Sjedišta su potpuno nova i dolaze iz Mercedesove radionice (što do sada nije bio slučaj), mnogo su udobnija i nude bolju potporu. Ono što je važno za putnike, recimo to da je svo osvjetljenje u LED tehnologiji. Tu su moderni stolići, dva velika ekrana, dvozonska automatska klima, ruter za pristup internetu, a u opremljenijim verzijama, svaki od putnika na raspolaganju ima kantu za smeće, USB ulaz za punjenje mobilnih uređaja i standardnu utičnicu od 220 V. Usluga podrazumijeva i kuhinju i WC, ali je ono malo prostora koje je rezervirano za njih, iskorišteno maksimalno funkcionalno te, opravdavajući trokraku zvijezdu, elegantno.

Sada, vozač. Ako vozite autobus, to vam je više nego bitna stavka. Kokpit, njegove dvije vrste (Basic Plus i Comfort Plus), nude vozaču visok nivo funkcionalnosti za što lagodniju vožnju, a sada je tu niz novih tehnologija koje je čine još lakšom. Recimo to da je uveden novi retrovizor, koji nudi pogled i na donju prednju stranu za što precizniju vožnju u težim uvjetima. Sjedišta su ergonomska, veoma udobna, pokretanje motora je bez ključa, vozač pred sobom ima instrumentalnu tablu sa TFT ekranom u boji...

A šta je bitno za vlasnike, odnosno kompanije koje će njima obogatiti i modernizirati svoje flote? Inžinjeri iz Mercedesa tvrde da su troškovi njihovog održavanja niži nego kod ranijeg modela. Potrošnja je, tvrde, 4,5 posto niža, dijelom zbog aerodinamičnih svojstava, koja su najbolja u svijetu autobusa, elegantne karoserije te težine smanjene za 200 kilograma. Osim toga, servisni intervali su duži, a preprodajna vrijednost visoka. Sve bi to trebalo biti mamac za kompanije. A za putnike, nema nikakve dileme da hoće.

Sistemi podrške

U novom Turismu debitira još jedan sistem za pomoć u vožnji, aktivni asistent za kočenje ABA 4. Njegovi radari pokrivaju 250 metara, kao i u novijim putničkim modelima Mercedesa, a sposobni su detektirati pješaka na cesti i upozoriti vozača na njega. Ukoliko vozač ne reagira, autobus će se sam zaustaviti.

Od ostalih tehnologija, recimo da je Turismo opremljen adaptivnim tempomatom, LED pozicionim i bi-ksenonskim svjetlima, sistemom za držanje trake, upozorenjem na umor vozača, panoramskom kamerom...


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.