AUTO-MOTO

Je li ovo gorivo budućnosti?

Avaz.ba

27.11.2017

Toyota je lansirala svoj model Mirai još od 2014, ali do sada je prodato oko svega 4.000 tih vozila na vodonične ćelije. Predsjednik japanskog proizvođača, Takeši Učijamada (Takeshi Uchiyamada), ipak je ubijeđen da će vodonične gorivne ćelije biti tehnologija koja će pokretati automobile budućnosti – vozila koja neće emitovati štetne gasove.

- Moramo da razmotrimo dvije glavne stvari. Prvo, kako da stvorimo društvo sa manjom emisijom ugljen-dioksida. Druga stvar je obezbijediti stabilan izvor energije za budućnost. Imajući to u vidu, vodonik ima ogroman potencijal - kazao je on.

Vodonične gorivne ćelije funkcioniraju na principu mješavine vodonika sa kiseonikom iz vazduha, iz koje se zatim stvara elektricitet za pokretanje motora. Nema ispušnih gasova, a jedino što se emituje su elektricitet, toplota i voda.

- Vodonik je svakako pogodniji za korisnike od električnih vozila. Vozna autonomija je duža, a potrebno je isto vremena da se auto napuni vodonikom kao što je potrebno da se napuni benzinom - nastavlja predsjednik-

Pogodnija u teoriji, ali u stvarnosti u Sjedinjenim Državama postoji samo mali broj vodoničnih stanica. Ta vozila su također znatno skuplja od električnih ili hibridnih.

- Izgleda da je moguće. Ako bi mogla da se modernizuju u priuštiviju tehnologiju za masovnu proizvodnju, onda bi mogla da postanu popularnija. Ali, teško je reći jer su navike našeg društva duboko ukorenjene u ono što znamo, a to su benzin i električna vozila - ističe Džozef Kaparela (Joseph Caparela) iz časopisa Car and Driver.

Toyota je objavila da želi da proda 30.000 kola na vodonične ćelije do 2020.

Krajnji cilj je da se emisije štetnih gasova vozila ove kompanije do 2050. godine smanje za 90 posto u odnosu na nivoe iz 2010.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.