AUTO-MOTO

"Porsche 928" slavi 40. rođendan

Avaz.ba

25.12.2017

Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+2

Luksuzni GT na tržište je stigao 1977. godine, već slijedeće okitio se naslovom Evropskog automobila godine, ali i pored toga Porsche 928 nije uspio. 

Zamišljen je kao nasljednik Porschea 911, ali kupci ga nikad nisu ni izbliza dobro prihvatili. Na tržištu se zadržao do 1995. godine, a sveukupno je prodan u 60.000 primjeraka.

Tadašnji direktori Porschea imali su dobru viziju. Tržišne brojke 911 pomalo su posustale pa su odlučili stvoriti model koji je jednako brz, atraktivan i poželjan, ali istodobno nudi više komfora, luksuza i opreme te na neki način ispravlja sve grubosti Porschea 911 u svakodnevnoj vožnji. Novinari su njihovu viziju nagradili titulom Evropskog automobila 1978. godine.

Porsche je od osnivanja 1949. godine proizveo svega sedam modela s motorom sprijeda. Četiri od njih su coupe koncepcije, a jedan od njih je 928. 

No, jedini je model u historiji koji je imao 8-cilindrični motor smješten sprijeda, a ujedno je i prvi Porsche sa V8 motorom.

Ferdinand Porše (Porsche) i njegov glavni menadžer Ernst Fuhrmann prevarili su se u predviđanjima da se modelu 911 bliži zenit karijere. 

Obzirom da su htjeli komforan GT središnje smješten motor nije dolazio u obzir pa je izbor pao na koncepciju s motorom sprijeda i pogonom straga. 

Utjecaj naftne krize još se prilično osjetio pa je i izbor motora bio racionalan kako bi se istodobno zadovoljila želja za performansama i razumnom potrošnjom. Atmosferski 4.5-litreni benzinac V8 s 240 KS bio je sasvim dovoljan da Porsche 928 privuče veliku pažnju javnosti na premijeri 1977. na salonu automobila u Ženevi.

Transaxle koncepcija nudila je raspored mase od idealnih 50:50, a mjenjač je bio petostepeni manuelac, dok se kasnije ponuda proširila i na trostepeni automatski koji korijene vuče iz Mercedes-Benza. Koncepcijom 2+2 Porsche 928 nudio je osjetno više mjesta nazad od modela 911. 

Već 1980. godine na tržište je stigao Porsche 928 S, obujmom povećanim na 4.7 litara motor je osnažen na 300 KS, a od 1984. razvijao je 310 KS. 

Imao je ponešto tvrđi ovjes, snažnije kočnice i 16-colne felge. Još zanimljiviji je Porsche 928 S4 s motorom 5.0 V8 sa 320 KS, koji je stigao 1986. godine. Od 1988. nudila se i izvedba Club Sport s masom smanjenom za 100 kg i ZF-ovim zatvaračem diferencijala. 

Najpoznatiji i najsnažniji je Porsche 928 GTS s motorom 5.4 V8 nabijenim na 350 KS, koji je stigao krajem 1991. godine.

Visoki troškovi održavanja srozali su cijenu polovnih primjeraka. Danas se trendovi okreću pa Porsche 928 postaje sve skuplji i poželjniji, ali je prilično teško pronaći originalan primjerak, dok je masa njih nestručno tjunirana. 

Porscheov povratak V8 motorima smještenim sprijeda dogodio se tek 2005. godine s modelom Cayenne, a nastavio Panamerom.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.