PRVA VOŽNJA

Hyundai Kona: Originalnost prije svega

Avaz Sport

10.4.2018


Predstavljanjem modela Kona Hyundai je na najbolji način pokazao kako se inteligentnim pristupom razvoja automobila uvijek može, na pozitivan način, istaći od mnogobrojne konkurencije.

Dizajn karoserije može se ocijeniti najvišim ocjenama jer donosi niz oku ugodnih rješenja. Na pres-konferenciji održanoj na olimpijskoj planini Trebeviću čuli smo da će se mnoga dizajnerska rješenja premijerno predstavljena na Koni postepeno uvoditi i na sve buduće Hyundaijeve SUV modele. A jučer, s njima smo se upoznali i na prigodnoj test vožnji, u kojoj se novi Hyundijev model, nazvan po turističkoj lokaciji na Havajima, pokazao vrlo interesantnim rješenjem sa savremene korisnike.  

U želji da se svakodnevna vožnja u gradu, ali i daleka putovanja pretvore u uživanje, dizajneri su osmislili udobnu, modernu i kvalitetnu unutrašnjost. Ovisno o odabranom paketu opreme, varira stepen opremljenosti i, logično, cijena. Tu su vrhunski audiosistem Krell, HUD (Head Up display), 8-inčni ekran multimedije...

Ono što je najvažnije jeste činjenica da i najskromnija verzija raspolaže svim aktivnim i pasivnim sigurnosnim sistemima koje Hyundai označava kao „SmartSense“. Uostalom, dovoljno je reći da je Kona na strogom NCAP testiranju osvojila maksimalan broj bodova. Pohvalno je što i bazni paket opreme „Drive it“ donosi sve ono što savremeni kupac očekuje.

U skladu s novim globalnim trendovima u autoindustriji, i Hyundai forsira ponudu benzinskih motora. Odmah na početku prodaje u BiH kupci na raspolaganju imaju dva turbo benzinska motora - 1.0 T-Gdi sa 998 ccm radne zapremine i pristojnih 120 KS. Ovaj se motor isključivo nudi u paru s manuelnim mjenjačem i pogonom na prednju osovinu.

Do 177 KS 

Onima kojima to nije dovoljno mogu odabrati 1.6 T-Gdi s hvalevrijednih 177 KS. U ovom slučaju snaga se na sve točkove prenosi preko izvrsnog automatskog mjenjača s dvije spojke i sedam stepeni prijenosa (7 DCT).

No, to nije sve jer vozač na raspolaganju ima taster za blokadu centralnog difrencijala, čime se off-road mogućnosti dižu na još viši nivo. Tu su i tri programa vožnje: Normal, Sport i Eco, koji, kao što im oznake jasno nagovještavaju, utječu na performanse automobila. Recimo da će sve manji broj ljubitelja dizelaša na svoje doći nešto kasnije kada u ponudu, po za sada nepoznatoj cijeni, ulazi 1.6-litarski CRDi.

Bazni model 36.990 KM

Za bazni model na našem tržištu treba izdvojiti 36.990 KM, dok je na top verziji sa 177 KS i 4x4 pogonom istaknuta cijena 57.990 KM, na šta treba dodati troškove registracije.

S obzirom na to da u katalogu dodatne opreme ima dosta interesantnih detalja, cijena može biti i viša.

Recimo da se Kona proizvodi u Južnoj Koreji te da je zbog toga opterećena osjetnim državnim nametima.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.