PROBLEMI

Hoće li Italija ostati bez masovne proizvodnje automobila?

Index.hr

21.5.2018

Prvi čovjek FCA-e (Fiat Chrysler Automobiles) Serhio Marčione (Sergio Marchionne) vraća se u Italiju i nastavlja u djelo provoditi svoju viziju transformacije kompanije. A ona, po svemu sudeći, uključuje gašenje velikoserijske proizvodnje jeftinih automobila poput vremešnog Punta, piše Bloomberg.

Marčione će 1. juna predstaviti novosti vezane uz poslovne aktivnosti u Italiji, a one navodno uključuju drastične promjene. 

Prva vijest je da se ukida proizvodnja Fiata Punto, koji je usprkos dokazanim vrijednostima predugo na tržištu. Isto vrijedi i za najmanju Alfu, model MiTo. Tako će iz Torina i Napulja u budućnosti dolaziti osjetno skuplji proizvodi, poput Jeepovih modela i Maseratija. S druge strane, Panda je ipak suviše bitna da bi bila ugašena, pa će njena proizvodnja biti preseljena u Poljsku.

Marčione time želi uvesti novine u poslovanje i prekinuti višedecenijsku tradiciju proizvodnje pristupačnih automobila iz Italije. Njegova je ideja da iz zapadne Evrope dolaze isključivo premium modeli, a posebno Jeepovi koji na evropskom tržištu bilježe osjetan rast popularnosti. Konkretno, Jeep je uknjižio plus od 42 posto, no zbog Fiatovog pada od 12 posto, taj efekt je većim dijelom poništen.

Iz tvornice u Torinu nekada je godišnje izlazilo i do 600.000 automobila, a sada je naklada na razini od oko 10 posto kapaciteta. Novi Maseratijev SUV trebao bi malo podebljati proizvodnju, dok će ostatak kapaciteta biti vjerojatno zatvoren. Talijanski sindikati spremni su reagirati, a trenutno samo izražavaju zabrinutost. 



Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.