Dimenzije nešto veće od Q5 i malo manje od Q7

NOVITET Spektakularna prezentacija prvog serijskog automobila na potpuno električni pogon

Prvi Audijev serijski EV automobil

U oči najviše „upadaju“ dva minijaturna displeja na prednjim vratima na kojima se projecira kristalno jasna slika iz vanjskih kamera - retrovizora

Autor: A. HADŽAGIĆ
27.09.2018 16:57
A
A
A

Njemački proizvođač premium automobila Audi, pred nosom američke Tesle, priredio je spektakularnu prezentaciju svog prvog serijskog automobila na potpuno električni pogon. Zadržana je ranije otkrivena oznaka e-tron, iza koje se krije skladno skrojen SUV.  

Za dimenzije nešto veće od Q5 i malo manje od Q7 moglo bi se reći da su idealne za ovu klasu vozila.

Trud dizajnera

Audijev EV prvijenac s vana je lako prepoznati po nekoliko detalja: maska hladnjaka s izraženim vertikalnim linijama, kamere umjesto klasičnih vanjskih retrovizora, narandžasta kočiona kliješta ispod aerodinamički skrojenih aluminijskih točkova, zadnji odbojnik bez izduvnih cijevi...Sve u svemu, mora se priznati da su dizajneri uložili mnogo truda s ciljem zadovoljavanja estetskih i funkcionalnih formi.  

Otvaranjem vrata ugleda se komforna, futuristički skrojena, unutrašnjost. U oči najviše „upadaju“ dva minijaturna displeja na prednjim vratima na kojima se projecira kristalno jasna slika iz vanjskih kamera - retrovizora. Glavni instrumenti, kao i dva velika displeja na centralnoj konzoli, asociraju na limuzinu Audi A8, što je i očekivano.

Očigledno je da prostora, kako za putnike tako i prtljag ne nedostaje. Prvenstveno je to zasluga velikog, 2,93 metra, međuosovinskog razmaka. Naravno, nije slučajno toliki, s obzirom na to da je za veliki set baterija potreban adekvatan prostor. Recimo da prtljažnik sa svim upotrebljivim sjedištima raspolaže zapreminom od 660 litara, što je čak 160 više od direktnog konkurenta predstavljenog prije petnaestak dana - Mercedesa EQC.

Niža cijena

Električni e-tron s pogonom na obje osovine pokreću dva elektromotora prisilno hlađena vodom. Ukupna snaga je pristojnih 408 KS. Recimo da prednji par točkova pokreće slabiji, a zadnji jači motor čime je zapravo postignuta sportska raspodjela snage. Fabrika navodi podatak o ubrzanju od 0 do 100 km/h za 5,7 sekundi i maksimalnu, elektronski ograničenu, brzinu od 200 km/h. Podaci su tim uvjerljiviji ako se zna da e-tron, nailaskom na vagu, pokazuje ponosnih 2.4 tona...

Prvi primjerci e-trona kupcima će biti isporučeni s početkom iduće godine po cijeni nešto nižoj od baznog modela Q7. Ako se od toga odbiju ozbiljni poticaji ekološki osviještenih država, e-tron postaje gotovo neodoljiv... 

Autonomija od 400 kilometara

Set baterija od 95 kWh omogućava autonomiju od 400 kilometara, izmjerenu prema najnovijim WLTP normama. Audi e-tron je jedan od rijetkih EV automobila koji mogu koristiti novu generaciju superbrzih punjača koji za samo 30 minuta obnove do 80 posto utrošene energije. To u konkretnom slučaju znači +320 kilometara. Moramo istaknuti i odličan regenerativni sistem kočenja uz čiju se pomoć u određenim uvjetima autonomija produžava za impozantnih 30 posto.