TEHNIKA

Maksimalno iskorištavanje energije

Nova Peugeotova hibridna tehnologija dopušta postizanje maksimalne brzine od 135 km/h

Francuski proizvođač automobila pripremio je hibridnu tehnologiju sa sistemom punjenja plug-in

Piše: A. HADŽAGIĆ

3.10.2018

Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+2

U želji da svi modeli Peugeota emitiraju što manje štetnih plinova u atmosferu, francuski je proizvođač automobila pripremio hibridnu tehnologiju sa sistemom punjenja plug-in. Kao što sama oznaka otkriva, radi se o setu baterija čiji se kapacitet može obnavljati preko vanjskog izvora električne energije.  

Naravno, dopunjavanje baterija tokom vožnje pomoću benzinskog SUS motora ostaje. U cilju ostvarivanja što veće autonomije u EV modu, ugrađen je set Litij-ion baterija od 11,8 kWh (Hybrid) ili 13,2 kWh ukoliko se radi o pogonu 4x4 (Hybrid4).

Prema najnovijim WLTP normama, autonomija u realnim uvjetima je solidnih 50 km. To je većini više nego dovoljno za svakodnevno obavljanje poslova, a nije suvišno napomenuti da tada automobil spada u klasu „Zero Emission“.

Recimo da nova Peugeotova hibridna tehnologija dopušta postizanje maksimalne brzine od 135 km/h. Analiza potencijalnih kupaca pokazala je da većina ima vlastitu garažu, čime punjenje postaje još jednostavnije. Fabrika navodi podatak o 7 sati punjenja na običnoj utičnici, 4 sata na trofaznom priključku te 1h45 min na brzom punjaču kakvih već dosta ima na javnim površinama.

Što se benzinskog motora tiče, radi se o najnovijoj generaciji 1,6 litrenog agregata označenoga kao PureTech. U običnoj verziji daje 180 KS, dok u onoj s pogonom na obje osovine raspolaže sa 20 KS više.

Najnovija tehnologija bit će na raspolaganju za mjesec, a predviđena je za modele: 508, 508 SW i 3008.

Novi električni automatski mjenjač

Motor PureTech povezan je s novim automatskim mjenjačem s osam stepeni prijenosa e-EAT8 koji je ciljano razvijen za plug-in hibridne sisteme. Električni motor snažan 110 KS povezan je s mjenjačem s distribucijom snage na prednju osovinu. Da bi prelazi između rada električnog motora i motora s unutrašnjim sagorijevanjem bili optimalni i neprimjetni, standardni pretvarač obrtnog momenta zamijenjen je kvačilom s više lamela uronjenih u ulje. 


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.