TEST

Toyota C-HR Hybrid: Na korak do potpune elektrifikacije

Za nekoliko godina dolazi era potpuno električnih automobila, idealno prelazno rješenje nudi Toyota, utemeljitelj svjetski popularne hibridne tehnologije koja objedinjuje rad klasičnog SUS i elektromotora

C-HR: Vanjski i unutrašnji dizajn nikoga ne ostavljaju ravnodušnim

Piše: A. Hadžagić

29.11.2018

Najproduktivniji proizvođač automobila, japanska Toyota ne bi bila to što jeste da nema vizionarski duh. Tek podsjećanja radi recimo da su japanski inžinjeri prije više od dva desetljeća predstavili hibridnu tehnologiju koja je u to vrijeme bila na razini svemirske, pa je kao takva trebala trasirati put do kupaca.

Srećom, i tada je bilo onih ekološki osviještenih pa je prodaja svake godine bivala sve veća. U početnoj fazi Hybrida prevladavao je pomalo čudni dizajn Priusa 1. generacije da bi, malo pomalo, i taj kupcima veoma bitan detalj bivao sve prihvatljiviji. Kao kruna svega dolazi model C-HR, čiji vanjski i unutrašnji dizajn nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.

Pogodak s displejom

Većina je oduševljena, što, na kraju krajeva, potvrđuje i sve veći broj primjeraka čak i na našim cestama, gdje prevladavaju vozila konzervativnog dizajna. Jednostavnije rečeno, C-HR je magnet za oči, bilo da se radi o pješacima ili vozačima automobila.

Kada je sam na parkingu, C-HR djeluje kao nekakav SUV srednjih dimenzija, ali ako je okružen nekim drugim vozilima, vidi se da se radi o automobilu skromnih dimenzija, idealnih za manevriranje na uskim gradskim cestama.

Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz

Srećom, dizajnerima nije nestalo inspiracije tokom određivanja unutrašnje arhitekture pa se već prilikom prvog kontakta može opisati kao vrlo modernom. Ali ono što je važnije jeste činjenica da zanimljiv dizajn prati funkcionalnost.

Čak i konkurencija priznaje da je veliki centralni displej postavljen na idealno mjesto. Zaista, i pored impozantnih dimenzija, ni u kojoj situaciji ne ometa pogled vozaču, a kao bonus dolaze laka čitljivost i logične manipulacije. Sjedenje na svim pozicijama može se ocijeniti visokim ocjenama, s tim da zbog malih prozora na zadnjim vratima putnici mogu imati blagi osjećaj klaustrofobije.

Skromna potrošnja

Oznaka Hybrid otkriva da se ispod prednje haube nalazi 1,8 litreni benzinac sa 99 KS i elektromotor sa 82. Oba motora preko vrlo sofisticiranog sistema rade u sinergiji i tada je ukupna snaga 122 KS. Gdje je nestao višak snage? Toyota to obrazlaže činjenicom da se prvenstveno mislilo na trajnost hibridnog sklopa za koji daje punu garanciju od 10 godina.

Snaga se na prednju osovinu prenosi preko CVT mjenjača, čija konstrukcija u svakom trenutku pogonski sklop drži u idealnim obrtajima.

Recimo da smo test, gdje je prevladavala gradska vožnja, završili prosječnom potrošnjom od skromnih 4,2 litra.

Što ne može država, može Toyota BiH 

Za veliki globalni tržišni uspjeh ekološki podobnih vozila, gdje je Toyota nesporni lider, zaslužni su državni poticaji koji nisu ništa neobično u zemljama gdje se vodi iskrena, a ne deklarativna briga za zdravlje građana. Kod nas je situacija obrnuta pa, ako vozite automobil s manjom emisijom štetnih plinova, bivate kažnjeni, što nije nikakav motiv za kupovinu takvog vozila.

Da bi se stvar pomakla s mrtve tačke, Toyota BiH časti sa 6.650 KM popusta, čime se cijena testnog, bogato opremljenog C-HR-a Hybrid spušta ispod psihološke granice od 50.000 KM. Potez za svaku pohvalu.

Tehnički podaci

Dimenzije

D/Š/V 4.360x1.795x1.795 mm

Međuosovinski razmak: 2.640 mm

Masa 1.460 kg

Prtljažnik 377 l

Gume 225/50 R18

Motor i mjenjač

Motor: benzin 1.798 ccm, 4 cilindra

Snaga 99 KS pri 5.200 obr/min

Moment 142 Nm pri 3.600 obr/min

Elektromotor 82 KS, 163 Nm

Mjenjač CVT automatik

Performanse

Maks. brzina 170 km/h

Ubrzanje 0-100 11 sec

Prosječna potrošnja na testu: 4,2 l/100 km

Cijena: 49.360 KM testni model uz Toyotin poticaj


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.