TEST Za pet dana prešli smo 4.000 km sa 1,5-litrenim dizelašem

Sad znamo zašto ih je isporučeno 1,7 miliona / Vozili smo Citroen Berlingo: Praktičan, udoban, ekonomičan...

Za put na Ženeva Motor Show i obilazak dva muzeja Ferrarija u Italiji s Berlingom treće generacije na put otisnulo pet odraslih putnika s pripadajućom prtljagom

Avaz.ba
22.03.2019 14:06

Sada već davne 1996. godine Citroen je predstavio Berlingo, čime je utemeljio dotad nepoznat razred automobila. Otad do danas kupcima je isporučeno 1,7 miliona primjeraka putničke verzije. Na zahtjevnom testu imali smo novu 3. generaciju sa 1,5-litrenim dizelašem. Za pet dana ''namotali'' smo 4.000 km.

Za put na Ženeva Motor Show i obilazak dva muzeja Ferrarija u Italiji dobili smo Citroen Berlingo 3. generacije. S obzirom na to da se na put otisnulo pet odraslih putnika s pripadajućom prtljagom, Berlingo se pokazao kao idealan izbor.  

Niko se nije žalio na nedostatak prostora, a valja reći da je i svu prtljagu bez imalo problema ''progutao'' prtljažnik zapremine 775 litara. Duža verzija raspolaže prtljažnikom od 1.050 litara. 

Pretinac za čaše  

Kao posebno praktičan detalj pokazalo se staklo na poklopcu prtljažnika koje se može otvarati neovisno o limenom dijelu vrata. To omogućava dostupnost često potrebnim sitnicama bez ikakvih komplikacija s podizanjem velikih vrata.

Vanjski dizajn je simpatičan, ali prave vrijednosti Berlinga nalazimo u unutrašnjosti. Ona je izvedena moderno i u skladu sa željama današnjih kupaca. To podrazumijeva dosta mjesta za odlaganje sitnica. Posebno hvalimo dva pretinca za čaše, smještena u uglove instrument-table, koja smo bez pauze koristili tokom dugog putovanja. Duž cijelog putničkog prostora strateški je raspoređen impozantan broj polica koje nalazimo čak u podu i ispod vozačevog sjedišta.  

Nije zanemariva ni zapremina ogromne police iznad instrument-table. S obzirom na to da naš Berlingo nije raspolagao sistemom ''Grip Control'', umjesto okruglog prekidača, zatekli smo udubljenje za čaše. Tokom svakodnevne dugotrajne vožnje polako smo otkrivali sve praktične detalje koji bi kod standardnog testa ostali skriveni. Akustična izolacija je odlična, što u ovoj klasi automobila nije baš čest slučaj. Bočni prozori na zadnjim kliznim vratima spuštaju se električnim putem, što je još jedan detalj koji oduševljava. Iznenadili smo se i prilikom zatvaranja vrata - čuje se uvjerljivo ''bup'', kao da se radi o luksuznoj limuzini. 

Korektna cifra

Istina, sve plastične obloge su tvrde, ali, što je najvažnije, kod ovakvih multifunkcionalih automobila izdržljive. Za stjecanje pravih dojmova i otkrivanja svih mana i vrlina automobil je zaista potrebno testirati u svim mogućim uvjetima. Mi smo za pet dana napravili bezmalo 4.000 km (preciznije 3.986 km), što se može smatrati ekstremnim testom. 

Budući da prirodom posla testiramo sve klase automobila, slobodni smo reći da mnogi potencijalni kupci ne prepoznaju vrijednosti ovakve koncepcije. Usudimo se reći da je Berlingo puno upotrebljiviji od bilo kojeg SUV-a ili MPV-a. Ko ne vjeruje, neka ode na probnu vožnju, poslije koje će mu sve biti jasno. Istina, nema atraktivan izgled kao SUV, ali ipak ima šarm... 

Cijena testnog modela sa serijskom i dodatnom opremom s aktuelnim popustom je 34.582 KM. U odnosu na ponuđeno, više nego korektna cifra.

Motor zaslužuje preporuku

Naš testni automobil pokretao je najskromniji dizelaš sa 1,5 litara radne zapremine i 100 KS. Maksimalni obrtni moment od 250 Nm zaslužan je za solidna ubrzanja i međuubrzanja. Snaga se na prednju osovinu prenosi preko ručnog mjenjača s pet stepeni prijenosa.  

Prijenosni su odnosi dobro proračunati, što potvrđuje maksimalna brzina od 171 km/h. Iako je naš Berlingo bio maksimalno opterećen, a većina od 4.000 km napravljena na dionicama autoputa, prosječna je potrošnja iznosila 6,4 litra. Uz opterećenje i brzu vožnju na potrošnju utječe i aerodinamika koja nije na nivou limuzina.

Na regionalnim cestama po BiH prosječna potrošnja je bila oko 5 litara. Od mana jedino možemo navesti izraženu turbo rupu ako vozač pusti kazaljku obrtomjera da padne ispod 1.600 obr/min.

Tehnički podaci  

DimenzijeD/Š/V: 4.403 x 1.848 x 1.921 mm 

Međuosovinski razmak: 2.785 mm 

Masa: 1.460 kg 

Prtljažnik: 775 l

Gume: 205/60 R16 

Motor i mjenjač

Motor: Dizel 1.499 ccm, 4 cilindra

Snaga: 102 KS pri 3.500 obr/min  

Moment: 250 Nm pri 1.750 obr/min

Mjenjač ručni sa 5 stepeni prijenosa  

Performanse  

Maks. brzina: 171 km/h  

Ubrzanje: 0-100 12,3 sec 

Prosječna potrošnja na testu: 6,4 l/100 km  

Komentari

NA VRH