TESTIRALI SMO Zavodljiva pojava, sportski dojam

Mazda 3: Zaigrana pod rukom, a sigurna i stabilna

Koliko će vam biti zabavno i ugodno u vožnji, zavisi, uglavnom, o vašoj maštovitosti i raspoloženju

Dž. BUREK
17.04.2019 13:31

(Video: A. Sikira)

Testiranje Mazdinih vozila uvijek izaziva osmijeh na licu. Nema mučenja da izvučete najbolje iz automobila, nema traženja lučem dobrog da biste poništili ono ne baš tako pohvalno po proizvođača. Koliko će vam biti zabavno i ugodno u vožnji, zavisi, uglavnom, o vašoj maštovitosti i raspoloženju.

Tako je bilo i s novom Mazdom 3, kojom smo imali priliku praviti prve kilometre po BiH.

Već nakon prvog pogleda na automobil, u zaista posebnoj Soul Crystal crvenoj boji, mogli samo samo reći: Svaka čast dizajnerima. Mazda3 Hatchback vrlo je upečatljiva, primjetna toliko da niko ne može odoljeti da se ne okrene za njom. Svuda će vas pratiti pogledi. Nemojte zaboraviti i uobraziti se, nije zbog vas, Mazda je u pitanju.

Vozač kao kralj

Moćna pojava, upečatljiva maska, koja djeluje kao da je iza nje mnogo veći četverotočkaš, u kombinaciji s gracioznim linijama i bojama u kojima odraz okoline pleše dok se vozilo kreće, te zadnji kraj automobila kojem su dizajneri posvetili posebnu pažnju, čine više nego dovoljno elemenata zbog kojih vanjskom izgledu Mazde 3 možemo dati odličnu ocjenu.  

SKYACTIV-X  G181 bit će dostupan od oktobra 2019.  

Prije pogleda na kokpit, ipak ćemo istaknuti kraljevsku udobnost u vozačkom sjedištu, koje je smješteno prilično nisko. I vaš suvozač će biti zadovoljan, dok se na zadnjoj klupi viši putnici mogu osjećati malo stisnuto. Troje djece, međutim, uživat će i u dužoj vožnji, zapjevati i odspavati.

Prvi kontakt vozača s volanom i mjenjačem proći će kao da ste stari znalci jer je unutrašnjost posložena vrlo intuitivno. Razlika u odnosu na prethodni model jeste i u tome što 8-inčni ekran ovaj put nije osjetljiv na dodir. Zato je i smješten duboko prema vjetrobranskom staklu, da vam se to odmah stavi do znanja. Sve za vašu sigurnost. Ekranom upravljate putem HMI rotacionog džoistika smještenog u centralnoj konzoli.

Brzinomjer izgleda kao da je analogni, a zapravo je digitalni. Unutrašnjost je puna ventilacijskih otvora. Centralna ventilacija nalazi se ispod multimedijalnog ekrana i primjer je kako uštedjeti prostor. Materijali, koji su daleko kvalitetniji i bolje obrađeni, također otkrivaju korak naprijed i još jedno primicanje Mazde premium modelima.

Precizan volan 

Mazda 3 pozitivno će vas iznenaditi i u vožnji, taman i ako ste očekivali ništa manje od odličnog. Vrlo čvrsta i zaigrana pod rukom, a opet sigurna i stabilna. Osjećaj na volanu je fantastičan. Ručni mjenjač sa šest stepeni prijenosa vrlo je precizan i savršeno smješten. Iako nismo pretjerali s pohvalama, jer su odraz objektivne moći Mazde 3, treba naći „dlaku u jajetu“. To je tvrd osjećaj kad naletite na rupu na jednoj od naših predivnih cesta. Prefin je automobil za ovakvo stanje pa ćete u vožnji malo više pripaziti.  

Mi smo testirali dvolitrenog atmosferskog benzinca sa 122 KS, uz to je M-Hybrid, što omogućava nisku potrošnju. Doduše, zavisno od stila vožnje.

Mazdu 3 probali smo na zavojitim cestama, u brdskoj vožnji, na autoputu, magistrali, po gradu i na otvorenom. Nigdje nas nije iznevjerila. Najviše nas je dojmila nevjerovatna tišina. Nemojte misliti sve najgore o sebi ukoliko niste svjesni da vam je automobil upaljen pa to pokušate ponovo uraditi. Nakon sjajnog vanjskog izgleda, to je prva reakcija svih onih koji su ušli u Mazdu 3. „Radi li auto?“ Radi. „Nemoguće.“ O, da, moguće.

Kamera za vožnju unazad sa senzorima, kojom je bio opremljen testni model, dobro će doći i „nevjernim Tomama“ koji su sigurni samo u pogled u retrovizore.

Značajnija oprema i uređaji

KLIMA-uređaj; audiosistem sa 8 zvučnika (AM/FM, USB); multifunkcionalne tipke na obruču upravljača; Bluetooth® sinhronizacija za mobilne uređaje; Apple Carplay/Android Auto; prijemnik digitalnog audiosignala (DAB); elektropodesivi, grijani i sklopivi retrovizori; Sistem E-Call (poziv u slučaju nužde); INFO-sistem (board computer); centralno daljinsko zaključavanje; elektropodizači stakala naprijed i straga; protuprovalni alarm; Colour Head Up Display – digitalni pokazivač osnovnih informacija sa projekcijom na vjetrobransko staklo; LED-glavna svjetla; LED-stražnja kombinacija svjetala; elektroparkirna kočnica sa Auto Hold funkcijom; pomoć pri kretanju na uzbrdici (HLA); sistem dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) i proklizavanja (TCS); prednji, bočni i prozorski zaštitni zračni jastuci (naprijed i straga); zračni jastuk za koljena vozača; kožom obložen obruč upravljača i ručica mjenjača; centralna konzola sa naslonom za ruku naprijed; sistem MZD Connect; 8,8-inčni monitor u boji upravljiv dodirom; HMI upravljački modul u centralnoj konzoli; pokretanje/zaustavljanje motora bez ključa; i-Stop sistem (automatski stop/start motora prilikom zaustavljanja/kretanja vozila); 16-inčne ALU-felge (205/60 R16); kontrola stanja i upozorenje na smanjenje pritiska u gumama; G-Vectoring Control Plus (sistem za poboljšanje upravljivosti i stabilnosti vozila u zavojima); Smart City Brake Support (SCBS) – sistem samokočenja u gradskoj vožnji s detekcijom pješaka (AEB); sistem automatskog kočenja pred preprekom (SBS); senzori za kišu i svjetla (autouključenje/isključenje brisača i svjetala); Mazda radarski aktivni tempomat (MRCC) – održavanje brzine vožnje i rastojanja sa automatskim kočenjem; pomoć pri zadržavanju u voznoj traci (LKA); nadzor mrtvih uglova (BSM) + upozorenje na bočni saobraćaj nazad (RCTA); automatsko uključivanje/isključivanje dugih svjetala (HBC); Sistem upozorenja vozača na umor (DAA); Senzori za parkiranje straga, navigacioni sistem; sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova (TSR); SP (5 vrata) crna obloga plafona, SDN (4 vrata) siva; izbor načina vožnje (samo AT); zadnji spojler (samo SP/ 5vr).  

Plus: Dvozonski automatski KLIMA-sistem; senzori za parkiranje naprijed; kamera za pomoć pri parkiranju/vožnji unazad – digitalna; elektrogrijanje sjedišta vozača i suvozača; elektrogrijanje obruča upravljača; elektroodleđivanje prednjih brisača  Smart Keyless Entry (otključavanje/zaključavanje vozila bez ključa); samozatamnjujući unutrašnji i vanjski retrovizori; 18'' ALU-felge (215/45 R18) 

GT (dodatno na Base): LED-dnevna svjetla; prilagodljiva LED-prednja svjetla + uređaj za pranje svjetala; zatamnjena stakla – pozadi; polugice za ručno mijenjanje stepena prijenosa (samo AT); ukrasne sjajne obloge nosača krova; unutrašnji retrovizor bez okvira

GT Plus (GT+Plus): Luxury (uz uključene sve opcione pakete) - mijenja se boja unutrašnjosti: SP - crvena koža, sedan - bijela koža;

Tehnički podaci  

Dimenzije

D/Š/V 4.460/1.795/1.435 mm

Međuosovinski razmak: 2.725 mm

Masa 1.364 kg

Prtljažnik Od 358 do 1.019 l

Gume 215/45 R18

Motor i mjenjač

Motor: Benzin 1.998 ccm, 4 cilindra

Snaga: 122 KS pri 6.000 obr/min

Moment: 213 Nm pri 4.000 obr/min

Mjenjač: ručni sa 6 stepeni prijenosa

Performanse

Maks. Brzina: 196 km/h

Ubrzanje: 0-100 km/h za 10,4 sec

Tvornički deklarirana potrošnja: G/O/K: 6,5/4,4/5,2 l/100 km

Prosječna potrošnja na testu: 8,2 l/100 km

Prosječna emisija CO2 117 g/km. Euro 6d

Cijena:

41.180 KM

cijena je osnovnog modela

45.100 KM

cijena je testnog modela

(doplata za premium metalik boju Soul Crystal crvena: 1.320 KM)

52.980 KM

cijena je najskupljeg modela D116 AT Plus

Oglasi

Komentari

NA VRH