VOZILI SMO Ikona brenda Renault

Stigao je potpuno novi Clio: Evolucija i revolucija u jednom!

Ima DNK svog prethodnika, ali se radi o stopostotno novom automobilu rađenom na potpuno novoj CMF-B platformi

Dž. Burek
11.09.2019 14:51

Potpuno novi Clio, peta generacija ikone brenda Renault, sasvim je sigurno pozitivno iznenađenje kada su u pitanju inačice automobila na koje je naše oko već naviklo. Imao je premijeru u Ženevi, sada je stigao na naše tržište, a mi smo ga vozili na novinarskoj prezentaciji u Sloveniji i uvjerili se da su u Renaultu potpuno u pravu kada kažu da su napravili sjajan posao.    

Clio je najprodavaniji francuski automobil u svijetu i dosad je proizvedeno 15 miliona primjeraka. U Renaultu kažu da su s Cliom postavljali standarde, dvaput je bio automobil godine, prvi u segmentu sa touch screenom, prodaja mu raste iz godine u godinu nakon što se nađe u prodaji.

Moćno i moderno

U dva su pravca Renaultovi dizajneri mijenjali Clija. Za vanjski izgled kažu da je evolucija, a za unutrašnjost revolucija. Baš tako!

Novi Clio ima DNK svog prethodnika, dobro poznate četvorke, ali se radi o stopostotno novom automobilu rađenom na potpuno novoj CMF-B platformi. Nijedan dio karoserije nije stari.

Sa svojim dimenzijama - dugačak 4,05 metara, širok čak 1,8 metara i visok 1,44 metra, jedan je od najvećih i najprostranijih automobila u svojoj klasi. Ljubiteljima praktičnosti svidjet će se i prtljažnik od 391 litar, 26 litara više nego kod četvrte generacije. Sama konstrukcija automobila i oslanjanje novog Clija lakši su za 50 kilograma, a kompletan automobil je lakši za 12 do 20 kilograma.

Kompletan automobil izgleda mišićavo i vrlo moderno. Maska hladnjaka je dizajnirana u stilu većih modela, poput Megana, što se odnosi i na optiku svjetlosnih grupa, uključujući i prepoznatljiva LED dnevna svjetla koja dolaze u osnovnoj opremi pa u prednjem dijelu izgleda vrlo moćno. S bočne strane je dinamičniji, ima kromirane lajsne, vrlo je malo plastike.

One koji su vozili ranije generacije Clija najviše će oduševiti unutrašnjost automobila. Sve je podređeno vozaču. Dizajneri su imali glavni zadatak da dobiju veći prostor, čemu je pomogao ovalni oblik dizajna centralne kontrole. Svi instrumenti su okrenuti vozaču. Volan je više sportski, u gornjem dijelu veći da bi se lakše čitale funkcije. Ima više komandi na volanu, tempomat je izmješten na volan, redizajniran audiosistem.

Benzin i dizel

Instrument-tabla ima više mogućnosti, kao i mogućnost personalizacije na nekim modelima. Touch screen od 9,3 inča, koji je vertikalan, podsjeća na Ipad i potpuno je novi. Clio se povezuje na internet Easy linkom koji omogućava i LTE, povezuje se na Android i Apple CarPlay. 

Vrhunski materijali, mekane obloge na armaturnoj tabli, središnjoj konzoli i vratima, vrhunski dizajn, ergonomija na visokom nivou, mnogo više prostora čak i na zadnjoj klupi, siže je unutrašnjosti novog Renault Clija.

U ponudi je pet motora. Benzinski litarski trocilindarski turbo 1.0 TCe dobro poznati motor s ubrizgavanjem MPI i 100 KS, čini se kao idealna sredina u motorizaciji. Tu je i bazni benzinski trocilindarski motor bez turba (75 KS), te snažniji benzinski 4-cilindarski turbo motor - 1.3 TCe koji razvija 130 KS i dostupan je s automatskim mjenjačem.

Clio nudi i dizel-motor 1.5 Blue dCi, a poznat je iz drugih modela i dostupan u dva nivoa snage 85 KS i 115 KS. Svi su opremljeni funkcijom Stop&Start sa sistemom za prikupljanje energije prilikom kočenja. Od 2020. u ponudi će biti s prvim hibridnim motorom grupe Renauld koji će se zvati E-TECH.

I da, sa pet zvjezdica, Clio je najsigurniji automobil u segmentu. Sistemi su podijeljeni u tri grupe: vožnja, parkiranje i sigurnost.

Nova oprema uključuje kameru 360 i aktivno kočenje u nuždi s prepoznavanjem biciklista i pješaka. Oba sistema se prvi put ugrađuju u neko vozilo marke Renault. Vrhunac ponude je sistem za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama, jedinstven sistem u svestranom segmentu gradskih automobila, što je prvi korak prema autonomnim vozilima.

Cijene

Cijena Clija u benzinskoj ponudi motora počinje od 23.700 KM pa do 35.700 KM. Kada je riječ o dizelašima, kreću od 28.700 pa do 35.700 KM.

Fabrika Revoz proizvodi Clija: Svakih 80 sekundi proizvedu automobil

U sklopu testne vožnje po Sloveniji, novinari su posjetili fabriku Revoz u Novom Mestu, u kojoj nastaje Clio pete generacije. Revoz zapošljava 3.400 radnika i najveći je slovenski izvoznik automobila, više od 90 posto ide na inozemno tržište.

Počeli su s proizvodnjom davne 1973. godine od legendarnog Renaulta 4, pa preko Clija 1 1993., Clija 2 te četvorke koju su prestali proizvoditi u julu. Trenutno rade i Twingo i Smart ForFour.

Dnevno se proizvede 955 automobila u tri smjene, 44 automobila na sat ili svakih 80 sekundi po jedno. Glavna tržišta su Francuska, Njemačka i Italija, a za Smart Njemačka, Italija i Kina.

Direktno u proizvodnji je 2.700 radnika, a za Clija je zaposleno 370 novih radnika.

Fabrika Revoz investirala je 90 miliona eura u proizvodni proces i nove tehnologije, u karosjernici radi više od 659 robota, 75 posto tačaka zavarivanja rade roboti! U lakirnici roboti rade na nanošenju laka, u montaži ugradnju stakla.

Tagovi

Renault Clio Revoz

Komentari

NA VRH