TESTIRALI SMO

Ne čuje se, a radi, i to savršeno!

Putovanje e-Golfom na prijeđenih 100 kilometara košta od 1,70 KM do 2,50 KM ovisno o tome da li bateriju u vozilu punite po nižoj ili višoj tarifi

Piše: Dž. Burek

25.9.2019

Krovni spojler daje mu dinamičniji izgled - Avaz
U realnim uvjetima vožnje autonomija je 240 kilometara - Avaz
e-Golf košta 62.000 KM - Avaz
Od 0 do 100 kilometara na sat dolazi za 9,6 sekundi - Avaz
e-Golf je na testu pokazao mnogo više nego što smo očekivali od njega - Avaz
+3

Je li to stvarno električni Golf? Nije upaljen auto, nema šanse, pa ne čuje se da radi. Koliko može prijeći do punjenja? A šta ću kad krenem na more, kako ga punim i koliko mi vremena treba? Koja mu je cijena? Kako ide?

Ovo su najčešća pitanja koja smo dobili tokom sedam dana dok smo imali na testu sjajnog Volkswagen e-Golfa, od kojeg nam se, zaista, bilo teško odvojiti. Jednostavnim rječnikom: startan, okretan, elegantan, udoban i sasvim drugačiji, e-Golf je na testu pokazao mnogo više nego što smo očekivali od njega. Pa da odgovorimo na pitanja.

Moderan motor

Pri prvom pogledu, automobil djeluje futuristički s tipičnim plavim elementima. Ne razlikuje se mnogo od istih automobila s konvencionalnim motorima. Dodatak prednjim LED svjetlima sa spektrom najsličnijim dnevnom su LED dnevna svjetla u obliku slova C.

Krovni spojler daje mu dinamičniji izgled, a u isto vrijeme poboljšava aerodinamiku, koja pozitivno utječe i na domet vozila. Sa zadnje strane, svjetlosna grupa i osvjetljenje tablice također su izrađeni u LED tehnologiji. Drugačija je i maska motora, koja je skoro zatvorena, jer e-Golf nema toliku potrebu za hlađenjem. Tu su i hromirane oznake e-Golf.

Optimizirani 16-inčni aluminijski točkovi sa pneumaticima kojima je reduciran otpor kotrljanja, doprinose općoj efikasnosti.

Električni motor i mjenjački sklop e-Golfa smješteni su naprijed, kao i kod klasičnog modela. Kad je riječ o motoru, e-Golf demonstrira performanse modernih električnih motora. Maksimalna izlazna snaga je 100 kW, a obrtni moment 290 Nm. Od 0 do 100 kilometara na sat dolazi za 9,6 sekundi, a najveća brzina koju razvija je fabrički 150 kilometara na sat. Od 0 do 60 kilometara na sat stiže za samo 4,2 sekunde.

Kočenjem povećavate domet e-Golfa. Sila kočenja određuje različite moduse rekuperacije od maksimalnog usporenja sa punim povratom energije do minimalnog usporenja sa malim povratom energije. Mjenjački sklop posebno je razvijen za e-Golf i nema stepene prijenosa. Automobil možete voziti u tri moda: Normal, Eco i Eco+. 

Ako želite da napunite svoj e-Golf preko komercijalne kućne utičnice, za to će vam biti potrebno skoro 17 sati. Instalacijom opcionalnog Wallbox sistema dobit ćete veći kapacitet punjenja, čiji će se proces umanjiti za šest sati. Isto se odnosi i na javne AC stanice za punjenje. Punjenje traje samo šest sati. 

Najbrži način za punjenje e-Golfa je na DC javnim stanicama sa CCS brzim punjačima, koji mogu da za 45 minuta dovedu stanje baterije do 80 procenata napunjenosti. Mi smo ga punili na kućnoj utičnici i za 8 sati smo stigli do 180 kilometara.

Prema fabričkoj deklaraciji, e-Golf sa jednim punjenjem ima autonomiju do 300 kilometara (NEDC). U realnim uvjetima vožnje na bh. putevima to je skoro 240 kilometara, ovisno o stilu vožnje. 

Kupci e-automobila prelaze, u prosjeku, 50 kilometara gradske vožnje, za šta je ovaj automobil idealan. Za vrijeme vožnje osjećaj će umnogome biti drugačiji onima koji se prvi put susreću s električnim automobilima.

Znate da je automobil upaljen kad čujete zvučni signal nakon okretanja ključa, ostalo je vrlo tihi šum motora, koji je zaista veoma ugodan. I uvijek je važno podsjetiti na pješake. E-Golf je toliko tih da morate biti još pažljiviji u vožnji i imati strpljenja ako vozite, naprimjer, iza pješaku koji vam je okrenut leđima. Jednostavno, nema reakcije.

Država i poticaji

Kad je riječ o onome što nas sve najviše zanima kad su u pitanju automobili, a to je novac, uvjerljivo najjači argument za nabavku električnih vozila (BEV) su višestruko niži troškovi kad je u pitanju potrošnja. Čak 6-7 puta niža je cijena energenta na 100 prijeđenih kilometara u poređenju sa benzinskim/dizelskim vozilima). Tako, naprimjer, putovanje e-Golfom na 100 prijeđenih kilometara košta od 1,70 KM do 2,50 KM, ovisno o tome da li bateriju u vozilu punite po nižoj ili višoj tarifi. 

Pored troškova energenta, važno je spomenuti i rjeđe servisne intervale u odnosu na vozila sa motorima (SUS), kao i niže troškove održavanja, jer se veliki dio troškova, inače, odnosi na cijenu ulja i određene komponente motora koji u električnim vozilima ne postoje.

No, veću prekretnicu u smislu interesiranja javnosti za električnim vozilima u BiH nije realno očekivati dok se s benefitima ne uključi država, a mogućnosti za promociju električnih vozila i smanjenje zagađenja okoliša je mnogo - povrat PDV-a, smanjenje ekološke takse i troškova registracije, smanjenje carinske stope sa 5 na 0 posto, besplatni parking-prostori i mogućnost punjenja... 

Kako god, električna vozila su budućnost i predstavljaju ogromnan izazov, ali i pravac u kojem će ići autoindustrija. Pokazao je to i nedavni Sajam automobila u Frankfurtu, na kojem je fokus bio na e-vozilima.

Specifikacije

e-Golf 

Motor: Elektro / 100 KW – 136 KS.

Mjenjač: 1-stepeni automatik.

Boja: Oryx White Mother-of-Pearl Effect.

Unutrašnjost: Black.

Točkovi: Alu točkovi “Astana” 6,5 x 16.

Serijska oprema: “Lights & Vision” paket, Air Care Climatronic, Driving Profile Selection - izbor profila vožnje, grijanje prednjeg vjetrobranskog stakla, LED prednja svjetla, multifunkcionalni kožni volan - 3 kraka, kožna ručica mjenjača, navigacioni sistem “Discover Pro” s kontrolom pokreta - 4 x 20 W, 8 zvučnika, multi-color zaslon osjetljiv na dodir, dijagonale od 9,2 inča, 5 godina besplatno ažuriranja navigacionih mapa, bluetooth interfejs za mobilni telefon, 64 GB SSD (solid state disc), DVD audio/video drive/CD/MP3/WMA player uz dva slota za SD karticu, prikaz ograničenja brzine, dinamičko navođenje rutom putem zasebnog RDS TMC tunera, “Volkswagen Media Control” i App-Connect, AUX-IN i USB interfejs sa podrškom za iPod/iPhone, podrška za leđa u prednjim sjedalima, pogonski sistem BEV, putni računar “Premium” s ekranom u boji, Rest Assist - sistem upozorenja vozača, tempomat s limitatorom brzine, vanjska ogledala - elektro podesiva s grijanjem, zadnja svjetla u LED tehnici, tamnocrvena, s dinamičkim pokazivačem smjera, XDS - elektronska blokada diferencijala, električni podizači stakala naprijed i nazad ESC, elektronska kontrola stabilizacije, ABS s komfornim asistentom pri kočenju, ASR, EDL i EDTC i TRSP, indikator stanja pritiska u gumama, plus dodatno: elektronski zvuk motora, dodatna pumpa za grijanje, zimski paket i “Vienna” kožne obloge.


Aktuelna ponuda i cijene

Aktuelno u ponudi Volkswagena postoje dva čisto električna vozila BEV (Battery Electric Vehicle) e-up! i e-Golf te dva Plug-In hibridna vozila PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) Golf GTE i Passat GTE, iako se hibridi smatraju prijelaznim rješenjem, jer se autonomija koju nude takva vozila, kreću do cca. 50 kilometara, što može samo poslužiti kao prijemosnica u gradskim uvjetima vožnje. 

Cijene su 47.000 KM za model e-up!, dok e-Golf košta 62.000 KM, od čega minimalno jedna trećina otpada na cijenu same baterije.

Aktuelni program ponude je prijelazno rješenje, jer se već sredinom 2020. godine očekuje nova generacija VW električnih vozila razvijenih na potpuno novoj matrici, tzv. MEB (modular electric drive matrix). Radi se o namjenski razvijenoj matrici samo za električna vozila koja ce omogućiti niže cijene električnih vozila, značajno veće autonomije ovisno o tome koji kapacitet baterije se izabere uz vozilo (do cca. 550 kilometara sa jednim punjenjem), veći komfor i bolju ponudu prostora zbog kratkih prevjesa i izostanka konvencionalnog motora, koji je zauzimao dosta prostora. Takav je, naprimjer, model ID.3, nedavno predstavljen na IAA sajmu u Frankfurtu.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.