TEST Citroen C5 Aircross 2.0 BlueHDi 180 EAT8

Vozili smo: Koji su aduti C5 Aircrossa?

Izgledom, finalnom izradom, opremom i pogonskom grupom testni C5 Aircross ima jake adute za tržišni uspjeh

Avaz.ba
08.10.2019 21:37

Koncern PSA evidentno se nalazi u SUV ofanzivi jer kao na traci izbacuje modele koji u svakom pogledu mogu odgovoriti na sve žešću konkurenciju. Kao prvi adut možemo izdvojiti vanjski dizajn. Prednji dio sa svjetlosnim tijelima raspoređenim na tri etaže vrlo je upečatljiv, pogotovo noću.

Razvučeni „double chevron“ već je neko vrijeme zaštitni znak svih novijih Citroenovih modela pa s te strane nije bilo pretjeranih iznenađenja kod C5 Aircrossa. Veliki usisnici zraka potrebnog za hlađenje motora i kočnica nagovještavaju da se ispod prednje haube nalazi moćan pogonski sklop, što će, na kraju krajeva, potvrditi i prva vožnja.

Maštoviti dizajneri

  • Ispod prednje haube nalazi moćan pogonski sklop
    Ispod prednje haube nalazi moćan pogonski sklop Foto: (Avaz)

Efektan je i zadnji dio sa 3D LED svjetlima i gotovo sportskim linijama odbojnika i difuzora. Pogled sa strane otkriva elegantne bočne zaštite „airbump“ jednako efikasne, a manje napadne nego onda kada su premijerno predstavljene na modelu C3.

Naš je testni automobil došao s dvobojnom karoserijom u najvećem mogućem kontrastu „crno-bijelo“ i kao takav je zaista privlačio dosta pogleda. U sve su se idealno uklapali lijepi aluminijski točkovi od 18 inča. Uz nadoplatu mogu se dobiti i za broj veći točkovi.

Maštovitost dizajnerskog tima može se uočiti otvaranjem vrata. U prostranoj unutrašnjosti prisutne su elegantne linije s kojima je uokvireno sve ono što moderan kupac smatra kao neizostavan dio opreme. Potpuno digitalizirani kokpit jasno stavlja na znanje da se radi o automobilu najnovije generacije.

Tu je i ručica mjenjača, koja je zapravo električna spona između vozača i izvrsnog automatskog mjenjača sa 8 stepeni prijenosa (ne postoji nikakva mehanička veza između ručice i kućišta mjenjača). Prednja, ergonomski oblikovana sjedišta, razdvojena su velikim klimatiziranim pretincem iznad kojeg se nalaze ugodni nasloni za laktove vozača i suvozača.

Previše plastike

Međuosovinski razmak od 273 cm daje dosta prostora putnicima na svim pozicijama i to u svim smjerovima. To se nije odrazilo na zapreminu prtljažnika koja se, ovisno o položaju zadnje klupe sa tri odvojena sjedišta, kreće u rasponu od 580 do 720 litara…

U unutrašnjosti ima previše tvrde plastike, što je blago razočaranje, pogotovo jer odudara od dizajna izvedenog u premium stilu. Sve ostalo je za pohvalu.

Cijena testnog modela sa svim doplatama, a uz trenutno važeću akciju je 61.543 KM, na šta treba dodati troškove prve registracije.

Odličan motor, još bolji mjenjač

  • Efektan je i zadnji dio sa 3D LED svjetlima i gotovo sportskim linijama odbojnika i difuzora
    Efektan je i zadnji dio sa 3D LED svjetlima i gotovo sportskim linijama odbojnika i difuzora Foto: (Avaz)

Dvolitarski PSA dizelaš sasvim sigurno spada među najbolje motore na tržištu.  

Maksimalna snaga od 178 KS dostupna je pri relativno niskih 3.750 obr/min dok je punih 400 Nm obrtnog momenta prisutno na 2.000 obr/min.

BlueHDi motor uglađenog rada snagu razvija linearno, s tim da je u programu „Sport“ nabijanje obrtaja osjetno odlučnije.

Snaga na prednju osovinu dolazi preko izvrsnog automatskom mjenjača EAT8 sa osam stepeni prijenosa. Izmjene brzina su brze bez obzira bira li vozač željeni stepen prijenosa sam preko velikih fiksnih lopatica iza upravljača ili sve prepušta automatici.

Uzorne performanse (maksimalna brzina 211 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,6 s) prati skromna prosječna potrošnja goriva – na kraju testa 6,4 l/100 km.

Pogon 4x4 ne može se dobiti ni uz doplatu, ali njega uspješno mijenja Advanced Grip Control s nekoliko programa rada u čiju smo se efikasnost uvjerili na prvoj ovogodišnjoj susnježici.

Tehnički podaci

  • Unutrašnjost malo odudara od dizajna izvedenog u premium stilu
    Unutrašnjost malo odudara od dizajna izvedenog u premium stilu Foto: (Avaz)

Motor: Turbo dizel,  

Zapremina 1.997 ccm 

Maksimalna snaga 178 KS pri 3.750 obr/min

Maksimalni obrtni moment 400 Nm pri 2.000 obr/min.

Performanse: ubrzanje od 0 d0 100 km/h za 8,6 

Maksimalna brzina: 211 km/h

Mjenjač: automatski sa 8 stepeni prijenosa.

Prosječna potrošnja na testu: 6,4 litra

Dimenzije: 4500x1859x1689 mm

Međuosovinski razmak: 2730 mm

Prtljažnik: 580–1.630 l

Rezervoar: 53 l

Masa: 1549 kg

Cijena testnog modela: 61,543 KM

Komentari

NA VRH