AUTOMOBILI

Svjetska premijera Toyote Yaris: Okretan, a ugodan na duže staze

Historija inovacija pomogla je Yarisu da raste iz generacije u generaciju, sa prodajom od 4 milona samo u Evropi, uključujući više od 500.000 hibrida

Piše: Dž. B. / Avaz.ba

16.10.2019

Novi Yaris nastavit će se proizvoditi u Evropi - Avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+3

Četvrta generacija jednog od naprodavanijih Toyota modela u Evropi, ali i Bosni i Hercegovini, doživjela je danas svoju svjetsku premijeru. Vanjski i unutrašnji izgled potpuno nove Toyote Yaris prikazan je danas po prvi put, te su otkriveni detalji vezani za dizajn i pogon.

Toyota Yaris dizajnirana je kako bi odgovorila na sve veće izazove svakodnevnog gradskog života i sve veće zahtjeve današnjih kupaca kompaktnih automobila. Od gradskog automobila očekuje se da pruži i stil i praktičnost, da bude jednostavan za parkirati, okretan u gradu, a opet ugodan na dužim putovanjima. 

Da pruža vodeće standarde sigurnosti i najniže moguće troškove održavanja. I, naravno, da sve ovo pruži po pristupačnoj cijeni.

Veće inercijske karakteristike

Kako bi odgovorio na sve veće zahtjeve, novi Yaris donosi filozofiju Toyotine Nove Globalne Arhitekture (TNGA) po prvi put u ovaj segment vozila. Novi Yaris konstruisan je na TNGA-B platformi, a donosi i Toyotin hibridnipogon četvrte generacije. Ovaj pristup, dopunjen naprednim aktivnim i pasivnim sistemima sigurnosti teži stvoriti najsigurniji automobil u klasi.

Dizajn eksterijera novog Yarisa definisan je kao „kompaktan i okretan“, uvijek spreman za kretanje i uživanje. Njegove kompaktne dimenzije izdvajaju ga od drugih u segmentu. Dok su novi automobili uglavnom rasli sa svakim novim izdanjem, Toyota je smanjila ukupnu dužinu Yarisa za 5 mm, ali je istovremeno povećala međuosovinsko rastojanje za 50 mm, praveći tako automobil okretnim i upravljivim u gradskoj vožnji i parkiranju, ali zadržavajući sav unutrašnji prostor na koji su kupci navikli, što je suština Yarisove filozofije „veliki mali“.

Prednji dizajn fokusiran je na veliku rešetku i središnji Toyotin amblem. Povlačenjem stražnjeg stuba unazad i povećavanjem dužine poklopca, dizajneri su doprinijeli dinamičnom izgledu. Nova svjetla su u LED tehnologiji i uključuju pokazivače smjera koji se izmjenjuju s dnevnim svjetlima.

Dizajn enterijera slijedi princip „manje je više“, stvarajući otvoren i prostran prostor za vozača i suvozača. Visokokvalitetni materijali uključuju inovativnu oblogu od filca na vratima i instrument ploču od materijala mekanih na dodir za pružanje toplijeg ambijenta u kabini.

Dizajn kokpita razvijen je oko koncepta "ruke na volanu, oči na putu". Informacije se vozaču jasno i izravno prezentuju iz tri međusobno povezana izvora: središnjeg Toyota ekrana osjetljivog na dodir, TFT multiinformacijskog prikaza u instrument tabli i 10-inčnog ekrana u boji.

Novi Yaris može biti opremljen i drugim pogodnostima, poput bežičnog punjača koji je dovoljno velik da u njega može smjestiti najnoviju generaciju pametnih telefona, grijanim volanom i posebnim ambijentalnim osvjetljenjem kabine oko vozača.

Kombinacija kompaktnih dimenzija automobila, dinamičnih kvaliteta GA-B platforme i performanse hibridnog pogonskog agregata četvrte generacije stvaraju privlačnu kombinaciju i okretan karakter koji je ključni dio nove Yarisove priče. Kao i kod ostalih modela zasnovanih na TNGA, osjećaj upravljanja i povezanost vozača sa automobilom, poboljšan je poboljšanim položajem za volanom. GA-B platforma omogućava da se sjedalo vozača postavi niže i unazad prema središtu automobila, pomažući da se smanji centar gravitacije vozila. To također stvara privlačniji položaj vožnje, uz poboljšanu ergonomiju i veću prilagodljivost.

Kao i kod svih modela temeljenih na TNGA, težište novog Yarisa je nisko, što automobilu daje veće inercijske karakteristike. Podvozje ima bolju ravnotežu težine, što smanjuje kotrljanje karoserije i poboljšava stabilnost kočenja i zaustavne udaljenosti, dok poboljšana torzijska čvrstoća karoserije doprinosi okretnom i stabilnom upravljanju automobila.

Novi prednji MacPherson-ovi nosači ovjesa stražnjih torzijskih greda uključuju smanjeno trenje u prednjim nosačima, mekše opruge i povećanje krutosti, što dodatno poboljšava nove Yaris-ove dinamičke kvalitete, smanjujući zakretanje karoserije pri skretanju u zavoj. Platforma GA-B omogućila je značajno povećanje krutosti karoserije, što podstiče stabilnost vozila i udobnost u vožnji, zajedno sa manje buke i vibracija.

Nova Toyotina hibridna tehnologija četvrte generacije debitovala je u glavnom pogonu za novi Yaris. Ovaj 1.5 Hybrid Dynamic Force sistem direktno se izvodi iz većih, 2.0 i 2.5-litarskih sistema koji su predstavljeni u novim modelima Corolla, RAV4 i Camry, a razvijen je s istim nivoom nadzora veličine i težine komponenata u potrazi za sve boljom efikasnošću goriva i emisija izduvnih gasova. Hibridni sistem sadrži novi tri-cilindrični benzinski motor Atkinson ciklusa 1.5 Dynamic Force s promjenjivim otvorom ventila. Novi Yaris bit će dostupan i sa 1,5 i 1,0-litarskim trocilindričnim benzinskim motorima.

Prvi u segmentu potpuno hibrid

Yaris je u središtu Toyotine evropske priče o uspjehu. Toyota

Yaris je u središtu Toyotine evropske priče o uspjehu. Prva generacija Yarisa, proglašenja je 2000. godine Evropskim automobilom godine, a odnijela je i nagradu "Engine of the Year" za revolucionarne performanse svog 1.0-litarskog benzinskog motora. Yaris je i prva Toyota dizajnirana posebno za Evropu, koje se i proizvodila u Evropi, u Toyotinom pogonu u Valensijen u Francuskoj od 2001. godine. Druga generacija Yarisa, 2005. godine bio je prvi automobil u B-segmentu koji je postigao najbolje sigurnosne ocjene - pet zvjezdica na nezavisnom Euro NCAP programu testiranja, te je bio prvi automobil u svojoj klasi opremljen zračnim jastukom za koljena vozača.

Godine 2012., sa trećom generacijom, Yaris je postao prvi model u svom segmentu koji je opremljen samopunjenim, potpuno hibridnim pogonskim sklopom, postavljajući nove standarde za ekonomičnost performanse. Godine 2017. Toyota je ponovo ušla na Svjetsko prvenstvo u reliju s Yaris WRC-om, nadahnjujući i razvoj putničkog automobila usmjerenog na superiorne performanse - Yaris GRMN.

Oslanjajući se direktno na takmičarski uspjeh TOYOTA GAZOO Racinga, ovaj limitirani model Yaris - prvi globalni GRMN model - bio je trenutno rasprodat. Ova historija inovacija pomogla je Yarisu da raste iz generacije u generaciju, sa prodajom od više od 4 milona samo u Evropi, uključujući više od 500.000 hibrida.

Novi Yaris nastavit će se proizvoditi u Evropi, s tim da je u poslovanje Toyota Motor Manufacturing France uloženo više od 300 miliona eura kako bi se omogućila proizvodnja vozila na GA-B platformi.

Početak prodaje novog Yarisa očekuje se na jesen 2020. godine.

Najsigurniji kompaktni automobil na svijetu

Novi Yaris dizajniran je tako da bude najsigurniji kompaktni automobil na svijetu, a pružit će sigurnosne performanse vodeće u segmentima nudeći značajan napredak i u aktivnim i u pasivnim sigurnosnim sistemima. Napredni sistemi za pomoć vozaču uključuju inteligentni prilagodljivi tempomat i sistem praćenja saobraćajnih traka, a sve karakteristike bit će dio standardne opreme na novom Yarisu.

Pored naprednih sistema za pomoć vozaču, novi Yaris razvijen je za postizanje najbolje zaštite putnika. Na primjer, radi bolje zaštite putnika u slučaju bočnih udara, novi Yaris bit će prvi automobil u kompaktnom segmentu sa središnjim zračnim jastukom.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.