TESTIRALI SMO

Škoda Scala: Odlučan korak naprijed

Cijena baznog modela je 28.454 KM, dok testni automobil košta 49.514 KM

Škoda Scala: Dominiraju oštre linije. Avaz

Piše: Avaz.ba

29.10.2019

Za izdvojeni novac dobije se sve ono što jedan moderan automobil treba da ima - Avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+1

Nasljednik Škode Rapid Scala dugo je pripreman. Iznikao je na istoj platformi kao sestrinski modeli VW Polo i Seat Ibiza. Ali, u duhu tradicije, Škoda je istu platformu rastegnula na najveću moguću dužinu pa Scala, pored spomenuta dva modela zajedničkog koncerna VW, djeluje znatno veće, da ne kažemo ozbiljnije. 

Elegantna i moderna

Dizajnerski tim napravio je odličan posao. Baš kao i ostalim novijim modelima Škode, dominiraju oštre linije, koje čine elegantno-modernu cjelinu. Istaknuta maska motora dominira prednjim dijelom, na šta se idealno nadovezuju LED svjetla (barem u našem paketu opreme).

Pogled s boka kod nekolicine promatrača izazvao je nedoumicu da li se radi o karavanu ili o klasičnom hatchback automobilu. Kako god to neko tumačio, ne može se poreći praktičnost. Raskošni paket opreme otkrivaju i aluminijske felge od 18 inča, koje savršeno popunjavaju prostor ispod blatobrana.

Zadnji dio interesantno je dizajniran. Uz lijepo oblikovana svjetla, tu se našao i zadnji vjetrobran, koji se spušta sve do ruba zadnjih svjetlosnih grupa (dolazi kao opcija). Ne može se ne primijetiti ni veliki, sa ponosom stavljen natpis Škoda, nedavno uveden umjesto uobičajenog loga. Nema šta, napravljen je primjetan odmak od Rapida. 

Raskošna oprema

Ali, pravi korak naprijed, ako ne i dva, opaža se otvaranjem vrata. Potpuno digitaliziran kokpit i opcijska sportska sjedišta nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Ergonomija i komfor svih putnika su na veoma visokom nivou. Na sve se nadovezuju izolacije zadužene za držanje buke i vibracija na što nižem nivou.

Bez obzira na to na kojoj se poziciji sjedi, ne nedostaje prostora. Raduje činjenica što zbog komfora nije trpio prtljažnik – kada su sva sjedišta u funkciji, zapremina je impozantnih 467 litara.

Cjenovnik počinje sa 28.454 KM (1,0 TSI Active), dok se za automobil kao na našem testu treba izdvojiti popriličnih 49.514 KM. Istina, za tu se sumu dobije sve ono što jedan moderan automobil treba da ima – od raskošne opreme do potpune aktivne i pasivne sigurnosti.

Dizelaš sa 115 KS i DSG mjenjač sa 7 stepeni prijenosa – idealna kombinacija

Iako je nova generacija benzinskih motora upadno štedljivija od starijih, ipak treba biti pošten pa reći da po pitanju razvijanja snage i prosječne potrošnje goriva još nemaju odgovor na također nove dizelaše.  

Opjevani VW 1,6-litreni dizelaš daje 115 KS i 250 Nm obrtnog momenta. Premda se radi o turbomotoru, snaga se razvija linearno, odnosno neugodna turborupa je iščezla. Za pravilno korištenje potencijala motora zaslužan je i DSG mjenjač sa sedam stepeni prijenosa. Pored standardnog, automatskog načina rada, ostavljena je mogućnost samostalnog odabira željenog stepena prijenosa sekvencijalnim pomicanjem ručice mjenjača.

Za one koji žele odlučniju isporuku snage, tu je program rada “Sport”. Ovjes je tu podešen znalački. Držanje podloge je upečatljivo, a udobnost izražena iako su točkovi od 18 inča. Škodu Scalu pravi je užitak voziti ili se bar voziti u njoj, u svim uvjetima vožnje. 

Tehnički podaci

Motor: Turbodizel.

Zapremina: 1.598 ccm.

Maksimalna snaga: 115 KS u rasponu 2.750 – 4.600 obr/min.

Maksimalni obrtni moment: 250 Nm u rasponu 1.500 - 2.600 obr/min.

Performanse:

Ubrzanje: od 0 do 100 km/h za 10,3 s.

Maksimalna brzina: 201 km/h.

Mjenjač: Automatski DSG sa 7 stepeni prijenosa.

Prosječna potrošnja na testu: 5,3 litra.

Dimenzije: 4.362 x 1.793 x 1.471 mm.

Međuosovinski razmak: 2.649 mm.

Prtljažnik: 467 l.

Rezervoar: 50 l.

Masa: 1.416 kg.

Cijena testnog modela: 49.514 KM.

Cijena osnovnog modela: 28.454 KM.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.