TESTIRALI SMO

Mazda CX-30: Pratit će vas i u dobru i u zlu

Ima primjetno udobniju unutrašnjost, više prostora za glave i koljena putnika na zadnjoj klupi

Piše: Dž. Burek / Avaz.ba

7.11.2019

Jedan od glavnih aduta dizajn, najzrelija varijanta jezika Kodo - Avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+5

U vremena u kojima su svi ludi za SUV automobilima, Mazda je lansirala kompaktni crossover CX-30. Pravo vrijeme za prave priče, iako u Mazdi nisu skloni klasičnom pomodarstvu. Namijenjen je prvenstveno evropskim tržištima i od njega se s pravom očekuju odlični prodajni rezultati.  

Model CX-30 nastao je na platformi nove Mazde 3 te, ocjena je većine onih koji su je imali priliku isprobati, dužinom od 4.395 mm savršeno popunjava prazninu između modela CX-3 i CX-5.

Kod prvih informacija o ovom automobilu postavljano je pitanje zašto se onda ne zove CX-4. Taj model, naime, postoji od 2016. godine, koncepcijski isti, ali gabaritima malo veći, i namijenjen je kineskom tržištu, tako da se nije htjela praviti zbrka.

Viša pozicija


Redakcija „Dnevnog avaza“ na testu je imala model Mazda CX-30 G122 M-Hybrid. Prije nego što smo se prepustili užitku vožnje, koji sa Mazdom zaista nije upitan, zagledali smo CX-30-tku i odmah nam je bilo jasno zašto je jedan od glavnih aduta modela dizajn, najzrelija varijanta dizajnerskog jezika Kodo – duša pokreta.  

Najviše ugledan na Mazdu 3 na kojoj se temelji, vizuelno je dinamično i atraktivno vozilo. Glavne odlike su mu sportska elegancija i jednostavnost, ali i, prijemčivijim jezikom rečeno, zgodno muški prednji kraj. Atletske atribute naglašava relativno mala visina (1,55m), kao u CX-3, i 13 cm manje od CX-5. Tu su i plastične ivice otvora točkova i donjeg dijela vrata.

Blago povišena pozicija sjedenja vozača omogućava jednostavan ulazak i izlazak iz kabine, kao i solidnu preglednost saobraćaja, uz manje izraženo naginjanje karoserije u zavojima.

Dakle, prvi dojmovi, prvi kilometri i prva fotografija na društvenim mrežama nakon koje slijede pitanja o cijeni i dostupnosti. Usput, jedna od glavnih ciljanih grupa kupaca jesu mlađe porodice koje traže dodatnu dozu svestranosti i mogućnosti koje CX-30 nudi.

Zbog toga model ima primjetno udobniju unutrašnjost, više prostora za glave i koljena putnika na zadnjoj klupi, i pored nekih primjedbi, kao i raskošniji prtljažnik od 430 l, za 100 l veći nego u kompaktnoj trojci.

Najvažnija sigurnost

Kada sjednete na mjesto vozača, imat ćete flashblackove na vožnju Mazde 3, što, naravno, nije nikakva mana. Materijali su kvalitetni, profinjeni, 8,8 inčni ekran je smješten u vrhu centralne konzole, položeno. Ne ometa preglednost automobila i postavljen je tako da vam se odmah da do znanja da je vaša sigurnost najvažnija. Sve komande obavljaju se sa sigurne pozicije iza mjenjača i vrlo ćete se brzo navići na njih.  

Čim zaplovite cestom, očekujte radoznale poglede jer ih Mazdini novi modeli jednostavno privlače, posebno kada su u premium crvenoj boji (Soul Red Crystal), koja im, prema našoj procjeni, uvjerljivo najbolje pristaje.

Atletski vanjski izgled Mazda CX-30 dokazuje i u vožnji koja je pravi užitak. Mazdini ručni mjenjači spadaju među najbolje prilagođene pa tu ne odstupa ni ovaj model. CX-30 se dobro snalazi na cesti, što ne treba biti iznenađenje jer se temelji na automobilu koji je odličan za vožnju. Volan i kočnice funkcioniraju na isti fluidni način.

Uz hibridni sistem u automobilu, potrošnja može biti skromna. Naravno, ovisno o vašem stilu vožnje i zadacima koje postavljate pred automobil.

Baš kako kažu dizajneri Mazde: „Ovaj automobil pratit će vas i u dobru i u zlu“.

Tehnički podaci

Osnovni podaci o testnom automobilu: 

Mazda CX-30 G122 M-Hybrid CK540

Motor: G122 (benzin; 1.998 ccm; 90kW/ 122KS;)

Mjenjač: M6 - manuelni/ FWD – pogon na prednjim točkovima

Boja karoserije: 46V - Soul Red Crystal (premium crvena)

Tehnički podaci: (d/š/v) 4.395/1.795/1.540 mm, 

Osovinski razmak 2.655 mm;

Oprema: Plus + Sound/ Style/ Luxory/Safety

Zapremina rezervoara za gorivo – 51 l.

CIJENA POČETNOG MODELA 43.780 KM

CIJENA TESTNOG VOZILA SA PDV-om 56.900 KM


Oprema testnog automobila

Oprema testnog automobila: INFO-sistem (board computer), digitalni instrumenti, head-up displej - s projekcijom na vjetrobransko staklo, LED prednja svjetla s halogenim dnevnim svjetlima, LED pokazivači pravca, LED zadnja svjetla 18", ALU felge, sistem nadzora pritiska u gumama, set za reparaciju gume, elektropodesivi, grijani i sklopivi retrovizori, električna parkirna kočnica + funkcija 'Auto Hold', prekidač za pokretanje/zaustavljanje rada motora (bez ključa), kožni upravljač (novi dizajn), kožna ručica mjenjača, elektro-podizači stakala naprijed i straga, zadnja sjedišta - preklopiva u odnosu 60:40, centralna konzola sa naslonom za ruku naprijed, sistem "MZD Connect" +8,8" displej u boji osjetljiv na dodir + HMI komander (novi dizajn), centralno daljinsko zaključavanje, automatsko zaključavanje, sistem G-Vectoring Control Plus (GVC+) - sistem za poboljšanje upravljivosti i stabilnosti vozila u krivinama, pomoć pri kretanju na uzbrdici (HLA), sistem dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) i proklizavanja (TCS), prednji, bočni i prozorski zaštitni zračni jastuci (naprijed i straga), zračni jastuk za koljena vozača, Smart City Brake Support (SCBS) – sistem samokočenja u gradskoj vožnji s detekcijom pješaka (AEB), sistem automatskog kočenja pred preprekom (SBS), senzori za svjetla (uključenje/isključenje) i za kišu (samoregulacija rada brisača), adaptivni radarski tempomat (MRCC), pomoć pri zadržavanju u voznoj traci (LKA), nadzor mrtvih uglova (BSM) + upozorenje na bočni saobraćaj nazad (RCTA), navigacioni sistem, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova (TSR), automatsko uključivanje/isključivanje dugih svjetala (HBC), Sistem upozorenja vozača na umor (DAA), parking senzori - naprijed i nazad, kamera za vožnju unazad - digitalna, audio-sistem sa 8 visokokvalitetna zvučnika (AM/FM, USB), Apple Carplay / Android Auto, prijemnik digitalno audio-signala (DAB), Bluetooth® sinhronizacija za mobilne uređaje, Sistem E-Call (poziv u slučaju nužde), multifunkcionalne tipke na obruču upravljača, grijanje sjedišta naprijed, grijanje obruča upravljača, odleđivač brisača, dvozonski automatski klima-uređaj 

Smart Keyless Entry (beskontaktno otključavanje/zaključavanje vozila), unutrašnji retrovizor - samozatamnjujući (sa okvirom), električno otvaranje poklopca prtljažnika.

Opciona oprema na testnom automobilu:

Sound: bose ozvučenje, 12 zvučnika, style: Prilagodljiva LED prednja svjetla, zatamnjena stakla - pozadi, unutrašnji retrovizor bez okvira, ukrasne sjajne obloge nosača krova, Luxory: Sjedišta obložena kožom (standardno crna koža), elektro-podešavanje vozačevog sjedišta sa memorijom pozicije, Head-Up Display/vanjski retrovizori - s memorijom podešavanja, automatsko zakretanje vanjskih retrovizora prema dolje (vožnja unazad), safety: 360° Top View Monitor, upozorenje vozača na umor s kamerom (DAA+), upozorenje na bočni saobraćaj naprijed (FCTA), upozorenje na bočni saobraćaj pozadi s automatskim kočenjem, automatsko kočenje u gradskoj vožnji - pozadi (Raer-SCBS), sistem podrške vozaču Cruising & Traffic

Garancija na vozilo: 3 godine ili 100.000 km; lak: 3 godine; prohrđavanje: 12 godina.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.