TESTIRALI SMO Nissan Leaf 40 kWh N-Connecta

Nissan Leaf: Štedljiv, moderan i bešuman - šta će vam išta više od toga

Pokreće ga električni motor od ugrađenih 40 kW i 150 KS

Avaz.ba
26.11.2019 20:38

Iako na početku ovog teksta, zbog nekoliko objektivnih problema, možemo zapjevati onu, u posljednje vrijeme veoma rabljenu „Putuj, Evropo, i nemoj više čekati na nas“, percepcija Bosanaca i Hercegovaca o električnim automobilima ipak se mijenja - nabolje.  

Iako to, kao, uostalom, i sve, ide puževim koracima, reakcije ljudi sada su umnogome drugačije. Ako ništa, ne prestaju pitanja o isplativosti ulaganja u automobile koji nemaju konvencionalni pogon. Tu se, naravno, odmah dolazi do problema s punionicama, ali... To je problem sistema.

Moderan i miran

Na sedmodnevnom testu imali smo drugu generaciju Nissana Leaf, koji se pojavio u prodaji krajem 2017. godine u Japanu, a nakon toga 2018. u SAD, Kanadi i Evropi. Na našem kontinentu prošle godine bio je najprodavaniji električni automobil.

Nissan Leaf naizgled je sasvim običan, moderni automobil. Ako na njemu nema naljepnica, kao što je slučaj s testnim modelom, obični posmatrač neće primijetiti ništa što nemaju drugi automobili kompaktne klase. Malo je moderniji, da, ali „mirniji“, za razliku od prethodnika.

Ukratko, ima agresivnije linije karoserije, visoko rezane bočne stranice sa sve manjim prozorima, “hatchback” zadnji dio, LED svjetla i, naravno, oznake “Zero Emission”.

Automobil je dug 4.445 mm, širok 1.770 mm, visina mu je 1.550 mm te međuosovinsko rastojanje od 2.700 mm. Prtljažnik je zapremine 435 litara, s preklopljenim naslonima zadnjih sjedišta 1.176 litra. Na zadnjoj klupi dovoljno je mjesta iako su ispod nje smještene baterije.

Kada je riječ o unutrašnjosti, Leaf se, također, ne razlikuje od ostalih automobila koji nemaju elektromotore. Vrlo je jednostavna i ne pretjerano luksuzna. Ispred vozača smješten je ekran koji prikazuje status automobila i sistema pomoći, a u centralnoj konzoli smješten je 7-inčni infotainment ekran sistema, na kojem se prikazuju audiosistem, navigacija, potrošnja... Nissan Leaf podržava Android Auto i Apple CarPlay.

Uzbudljivi e-Pedal

Ono što je najupečatljivije u unutrašnjosti Leafa jeste automatski mjenjač, koji izgleda kao džojstik, s plavim elementima, specifičnim za električne automobile. Nissan Leaf donosi i e-Pedal, s kojim će vožnja, u svakom slučaju, biti uzbudljiva. Predlažemo da je probate prvo na mjestima gdje nema saobraćaja.  

Naime, e-Pedal funkcionira tako da samo jednu papučicu koristi za gas i za kočenje. Kako? Dok držite papučicu gasa, auto ubrzava, a kada podižete nogu s nje (a u tom trenutku biste je prebacili na kočnicu), automobil sam počinje kočiti. Ima regenerativno kočenje pri usporavanju (dovoljno i za zaustavljanje vozila). Dakle, 

dodavanjem klasičnog “gasa”, upravlja se ubrzanjem, a uz e-Pedal istom se akcijom kontrolira brzina. Trebat će vam neko vrijeme da se naviknete na ovu inovaciju, pogotovo onima koji nisu navikli ni na automatski mjenjač.

Štednja i samo štednja

Nissan Leaf pokreće električni motor od ugrađenih 40 kW i 150 KS u rasponu od 3.283 do 9.795 okr/min, i 320 Nm okretnog momenta koji je dostupan odmah, od 0 do 3.283 okr/min.

Automobil je težak 1.600 kg (baterija je 310 kg), a do stotke ide za 7,9 sekundi, maksimalna brzina mu je 144 km/h. Taj podatak mogli smo osjetiti ubrzo nakon sjedanja za upravljač. Leaf je zaista vrlo uzbudljiv za vožnju i zbog njega smo osjetili potrebu još više razbijati predrasude većine vozača o električnim automobilima.

Sjajno se ponaša u zavojima, iznenađuje na „pravcu“ i, da nije one priče o moru i kako ću ga puniti kada ide na dalji put (koja je još kod nas zaista objektivan problem i u Sarajevu kao glavnom gradu države, a ne van njega), niti jednom prosječnom vozaču ne bi trebalo ništa više od Leafa. I, naravno, gotovo da je bešuman. Stoga posebnu pažnju treba obratiti na pješake koji nisu okrenuti prema automobilu.

Prema WLTP-u (koliko troši neko vozilo), baterija Leafa može do 270 km u mješovitoj vožnji. Za štednju baterije imate Eco način rada, regenerativno kočenje, te trikove poput isključivanja klime ili grijanja. Prema našim iskustvima, najviše ćete uštedjeti umjerenom vožnjom, bez previše stiskanja gasa.

E, sada, ono što većinu najviše zanima, kako i za koliko do pune baterije. 

Nissan Leaf se na kućnom punjaču ili javnom (izmjeničnom, AC) punjaču modela Type 2 do 100% može napuniti najmanje za 7,5 sati, odnosno do 21 sat na šuko priključku od 10 ampera - što izaziva priličnu smetnju pri svakodnevnom korištenju. Preporuke su da automobil dopunjavate kad god to možete.

Punjači s istosmjernim (DC) standardom CHAdeMO od nule do 80% Leafa mogu napuniti za sat (do 90% za oko 2 sata). 

GUMA M uvoznik je za Nissan BiH, prvi su uvezli električni automobil Renault Zoe, a sada pokreću revoluciju sa najprodavanijim električnim automobilom u Evropi, Leafom. Prvi su napravili punionice u Mostaru, Sarajevu, Banjoj Luci i Tuzli.   

Podaci o testnom vozilu

Nissan Leaf 40 kWh N-Connecta

INTELIGENTNA INTEGRACIJA

  • novi 8-inčni zaslon kompatibilan s 4G vezom
  • navigacija od vrata do vrata koju osigurava TomTom 
  • Apple Car Play i Android Auto 
  • aplikacija NissanConnect EV 

INTELIGENTNA SNAGA 

  • baterija od 40 kWh
  • bez emisija
  • do 270 km u mješovitoj vožnji prema WLTP-u
  • Ubrzanje: 7,9 s od 0 to 100 km
  • Snaga: 150 KS
  • Okretni moment: 320 Nm / 0-3283 
  • najveća brzina: 144 km/h 

INTELIGENTNA VOŽNJA

  • ProPILOT sistem (opcija) 
  • Papučica e-Pedal 
  • Inteligentni Around View monitor-sistem kamera 360° 

DIZAJN 

  • 17-inčni aluminijske felge
  • zatamnjena stražnja stakla 
  • električno sklopivi vanjski retrovizori 
  • LED prednja glavna svjetla s automatskim podešavanjem visine snopa 

CIJENA

Model nije komercijaliziran u BiH 

36.790 eura

cijena je testnog modela na slovenskom tržištu  

Komentari

NA VRH