EKSKLUZIVNO Na ulicama Španije vozili smo novi kompaktni SUV Mercedes-Benza

Testirali smo Mercedes GLB: Tri u jednom

U BiH dolazi naredne godine, a početna cijena modela GLB za tržište Bosne i Hercegovine je 75.808 KM

Dž. Burek / Avaz.ba
28.11.2019 22:44

Mercedes-Benz ima novu zvijezdu za ponos – kompaktni SUV GLB zvanično je na cesti. Ekipa "Dnevnog avaza" imala je ekskluzivnu priliku da bude među novinarima iz cijelog svijeta koji su ga testirali na ulicama Španije.

Provjerili smo šta mogu, nude i kakvog su karaktera Mercedes-Benz GLB 200 i Mercedes-AMG GLB 35 4-MATIC. I, evo, odmah na početku, koliko god od brenda kakav je ovaj njemački gigant očekivali samo najbolje i u pogledu voznih karakteristika, ali i luksuza kad je riječ o materijalima ili opremi (MBUX), uvijek se nađe nešto na šta kažemo: "E, pa, stvarno, svaka čast!"

GLB dijeli svoju MFA-2 platformu s nekoliko modela - nova generacija A-klase, B-klase i CLA-klase (+ CLA Shooting Brake), a tu je i sljedeća generacija GLA.

Vanjski izgled: Moćne proporcije i off-road geni

GLB je prvo Mercedesovo kompaktno vozilo koje opciono nudi treći red sjedišta sa dva mjesta, a iz kompanije garantiraju udobnost za osobe visine do 1,68 metara. U suprotnom, GLB je petosjed povećeg prtljažnika. Kapacitet prtljažnika iznosi od 560 do 1.755 litara (cifre za vozilo sa 5 sjedišta), po kvalitetu ne zaostaje za karavanom.

Moguće je postaviti i do četiri dječija sjedišta nazad.

GLB nipošto nije malen: dug je 4,63 metra, širok 1,83 m i visok 1,66 m, dok je razmak između osovina čak 10 centimetara veći nego kod B-klase.

Dakle, sa 2,829 milimetara, GLB ima najveće međuosovinsko rastojanje trenutne generacije kompaktnih klasa Mercedes-Benza. To je presudno u izdašnoj količini prostora koji nudi. Prostor u nivou glave u prvom redu sjedišta je 1.069 milimetara - što je optimalno za ovaj segment. Sa 967 milimetara prostora za noge u stražnjem dijelu, sa sjedištima za pet osoba, udobnost GLB-a diže se na poseban nivo. 

Kad je riječ o vanjskom izgledu, moćne proporcije s kratkim prepustima GLB-a, koji je, vjerovali ili ne, skoro identičnih dimenzija kao i ML, iako se svrstava u kompaktna vozila, ističu terenski fokus dizajna: površine su naglašene, a manje linija i precizni pregibi glavna su obilježja. Uspravniji prednji dio s upadljivim svjetlima jasan je dokaz off-road gena. Tako da Mercedes-Benz GLB vidimo kao sveobuhvatni SUV i u isto vrijeme kao prostrani porodični automobil.

Konture prednjih krila vozila su u isto vrijeme snažne i senzualne i dominiraju izgledom bočne strane vozila u visini C-stuba, efekt koji je pojačan pojasnom linijom koja se podiže. Vrata se pružaju preko praga, čime se olakšava ulaz u vozilo i čime se mehanizam vrata čuva od prljanja i povećava nivo zaštite pri bočnom sudaru.  

Unutrašnjost: Aluminijski detalji

Instrument tabla GLB-a izvedena je iz jednog dijela, koji posjeduje optičke isječke ispred vozača i suvozača. Vozač je upućen na widescreen cockpit, s komandama i prikazom preko MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Nova funkcija je karakteristični off-road cjevasti element s izgledom aluminija koji zaokružuje donji dio instrument-table, u kome se nalaze tri kružna centralna izlaza za ventilaciju. Oni daju dodatan utisak robusnosti, snage.

Ispod njih se nalazi panel za kontrolu klimatizacije, na kome su prekidači koji izgledaju kao da su izrađeni od brušenog cilindra aluminija.

Robustan karakter unutrašnjosti nastavlja se na centralnoj konzoli. Cjevasti elementi s izgledom mašinske obrade čine solidan dizajan komponenti i komandi. Pored vrata, SUV karakter je naglašen horizontalnom prečkom na vratima, koja, počevši od dizajna i linije opreme Progressive, formira robustan izgled strukture panela vrata i izgleda kao da je izrađena od mašinski obrađenog aluminija.  

Motori: Povećana snaga i obrtni moment

  • Benzinski motori
    Benzinski motori Foto: (Screenshot)

Novi GLB polaže povjerenje u četverocilindrične benzinske i dizelske motore, koji su u potpunosti osvježeni za novu seriju kompaktnih modela. U odnosu na prethodnu generaciju, karakteriziraju ih značajno povećana snaga i obrtni moment te poboljšana učinkovitost i smanjena emisija.  

Ključni motor za vozila s benzinskim pogonom je M 282 s radnom zapreminom od 1,33 litra u modelu GLB 200 (kombinirana potrošnja 6,2 - 6,0 l/100 km, kombinirana CO2 emisija 142-137 g/km). Ovaj motor posjeduje isključenje cilindara za efikasniji rad u režimu rada s djelimičnim opterećenjem.

Naravno, za ljubitelje veće zapremine tu je i motor M 260 radne zapremine od 2 litra u modelu GLB 250 (kombinirana potrošnja 7,4 - 7,2 l/100 km, kombinirana CO2 emisija 169-165 g/km). 

Za ovaj tip motora razvijen je specifičan proces honovanja, nazvan "trumpet-honing", koji se koristi samo u Mercedes-Benzu. Na ovaj način se minimizira trenje između stublina i klipova i ujedno se smanjuje potrošnja. U okviru aluminijske glave sa četiri ventila po cilindru smješten je CAMTRONIC varijabilni sisitem za upravljanje vremenom otvaranja ventila, koji omogućava dvostepeno podešavanje podizanja usisnih ventila.

  • Dizelski motori
    Dizelski motori Foto: (Screenshot)

Zahvaljujući proširenom naknadnom tretiranju ispušnih plinova na dvolitarskom dizelskom motoru (OM 654q), modeli GLB 200 d/GLB 220 d sa 8G-DCT mjenjačkim prijenosnikom sa dvije spojnice (kombinirana potrošnja 5,0 - 4,9 l/100 km, kombinirana CO2 emisija 133-129 g/km) već sada ispunjavaju RDE (Real Driving Emissions) standard nivo 2, koji nije obavezan do 2020., i ujedno su certificirani u skladu s Euro 6d.

Iskustvo vožnje na cesti: Iz porodičnog u sportski automobil

Kad je riječ o iskustvu vožnje, imali smo priliku iskusiti Mercedes GLB 200 i najjači AMG GLB 35 4Matic sa 302 konjske snage, što je bilo savršeno za poređenje i vrhunsku zabavu za one koji uživaju u vožnji.  

Dvolitarski turbo uparen je s brzim osmostepenim automatskim mjenjačem, koji se glatko i lako vozi. Dobivate mnogo obrtnog momenta u širokom rasponu, što je jedan od razloga da automobil od 0 do 100 kilometara na sat može ubrzati u samo 5,2 sekunde.

AMG se pokazao i kao vrlo stabilan, a zvuk motora, naročito u sportskom modu vožnje, pretvara GLB iz porodičnog u zabavan sportski automobil.

Iskustvo off-road vožnje: Nije samo šminka u pitanju, ima tu terenca u genima

Za vrijeme vožnje u Španiji, imali smo priliku osjetiti i kakav je GLB na off-road terenu. Ispostavilo se da ovaj kompaktni SUV nema samo "šminkerske" off-road dodatke nego i da se ponaša kao terenac, iako je porodični automobil.  

GLB je 200 milimetara odignut od tla i ima terenski program, koji, između ostalog, pruža i trajni pogon na sva četiri točka. GLB prelazi iz automobila sa prednjim pogonom na sva četiri točka, a snaga se na zadnje točkove prenosi pomoću Haldex kvačila.

Kad je riječ o dodacima, sistem za pomoć prilikom kretanja na uzbrdici (hill-start assistance system), kao i Downhill Speed Regulation (DSR), automatski se prilagođava prethodno odabranoj maloj brzini od 2 do 18 kilometara na sat, koja se prikazuje na ekranu KOMBI instrumenta i opcionalno na head-up prikazu. Kada kao putnik sa zadnjeg gledišta pratite vozača, sve izgleda pomalo jezivo i ne vjerujete da vozač ne pritišće kočnicu. No, kada ste za volanom, GLB-u vrlo lako povjerujete i sve djeluje zaista savršeno. Jer, s ciljanom aplikacijom kočnica, ovaj pomoćni sistem zadržava kontrolu nad brzinom vozila prilikom spuštanja niz oštre nizbrdice.

Animacija sa prikazom odabranog režima rada može se pozvati (prikazati) na media displeju.

Priča o uspjehu: Osmi model u porodici kompaktnih vozila

Novi GLB proizvodi se u fabrici u Meksiku i Pekingu za potrebe kineskog tržišta.

GLB dolazi u BiH naredne godine. Početna cijena modela GLB za tržište Bosne i Hercegovine je 75.808 KM. 

Jedno od tri vozila iz Mercedes-Benz portfelja je i SUV, dok je jedan od četiri kompaktan model vozila. Zahvaljujući ovome, kompaktni SUV kao što je GLB, kombinira sve faktore uspjeh vozila iz najprodavanijeg segmenta vozila.  

  •  Više od 6,5 miliona kupaca širom svijeta do danas se opredijelilo za SUV model brenda Mercedes-Benz.
  •  Prodaja SUV modela rasla je svake godine od 2009. 
  • Od 2014. godine, SUV vozila su najveći volumenski segment u Mercedes-Benz brendu. 
  • SUV segment sada čini trećinu svih Mercedes-Benz prodaja.
  • U 2018. godini, SUV modeli su bili najjači segment Mercedes-Benza s više od 820.000 jedinica. Nikad ranije tokom godine kupcima nije isporučeno više Mercedes-Benz SUV vozila. 
  • Najveća tržišta za SUV vozila u 2018. godini bile su Kina, Sjedinjene Američke Države i Njemačka. 
  • Od avgusta 2019. godine, SUV modeli su postigli povećanje prodaje svakog mjeseca, zahvaljujući novim modelima, uključujući GLC, GLC Coupe i GLE. Naprimer, prodaja SUV vozila u oktobru je porasla za 2,2 posto i postavila novi rekord za mjesec. 

Od pomoćnih sistema do smart sata

GLB ima tehničke detalje primijenjene na najnovijoj generaciji kompaktnih vozila Mercedes-Benz. Prednosti uključuju: 

  • Pomoćni sistemi za vožnju sa podrškom vozaču i funkcionalnostima S-klase: Zahvaljujući poboljšanoj kameri i radarskom sistemu, GLB može vidjeti do 500 metara ispred sebe i može voziti djelimično autonomno u određenim situacijama, naprimjer komforno adaptirajući brzinu prije krivine, raskrsnice ili kružnog toka koristi se Active Distance Assist DISTRONIC sa podacima sa mape i navigacionim podacima.
  • Kao nova funkcija Active Steering Assist, pored ostalog, tu je i intuitivni Active Lange Change Assist. Ukoliko, pored Active Parking Assist, vozilo posjeduje i PARKTRONIC, GLB, također, proširuje funkciju automatskog restarta vozila na autoputevima. 
  • Komforni sistem oslanjanja: Na prednjem dijelu GLB-a nalaze se McPherson opruge s integriranim amortizerom, nazad se nalazi vibraciono i akustički razdvojena osovina sa multilink oslanjanjem i kompresionim oprugama. Adaptivno podešavajući sistem oslanjanja je dostupan opciono. Ovim sistemom vozač može odabrati komforniji ili posebno sportski tjuning preko DYNAMIC SELECT prekidača.  
  • Intuitivno upravljanje multimedijalnim sistemom MBUX (Mercedes-Benz User Experience): Snažan procesor, brilijantni ekrani i grafika, navigacija sa proširenom realnošću, head-up prikaz na vjetrobranu u punom koloru, software koji omogućava sistemu da uči i glasovne komande koje je moguće aktivirati ključnom rječju: "Hey Mercedes", predstavljaju ključne prednosti ovog sistema.  
  • ENERGIZING comfort control: Omogućava umrežavanje nekoliko komfornih sistema u vozilu i koristi muzičke i svjetlosne teme uz brojne režime masaže za pružanje velikog broja programa masaže koji donose dobar osjećaj. ENERGIZING COACH preporučuje neki od spomenutih programa u skladu sa situacijom. U slučaju da vozač posjeduje Mercedes-Benz vivoactive® 3 smartwatch ili neki drugi kompatibilni Garmin® uređaj za nošenje koji je povezan na MBUX, lične vrijednosti nivoa stresa ili kvaliteta sna poboljšavaju preciznost preporuka koje daje sistem. 

Komentari

NA VRH