VOZILI SMO

Volkswagen ID.4 Pro Performance Max: Električno oduševljenje

Njegove vozne osobine impresioniraju jednako kao i doseg koji omogućuje popriličnu fleksibilnost i slobodu

N. Demirović

Volkswagen je prije nekoliko godina pokrenuo veliku električnu ofanzivu. Rezultat toga su ID modeli koji polako dolaze na tržište. Na raspolaganju nam je bio model ID.4, koji je u najkraćem - potpuno oduševljenje.

Ovaj kompaktni SUV pokazao je zašto je jedan od najboljih električnih automobila koje trenutno možete kupiti. Njegove vozne osobine impresioniraju jednako kao i doseg koji omogućuje popriličnu fleksibilnost i slobodu.

Neobično rješenje

ID.4 je kompaktni SUV koji je malo duži, ali i niži od Tiguana. Izgleda zaista dobro, novi dizajnerski smjer VW ID modela ovdje je zasjao u punom sjaju. U unutrašnjosti nudi obilje prostora, kako nazad tako i u prtljažniku.

Instrumenti ispred vozača su maleni i svedeni na najnužnije. Dodatne informacije pruža veliki Head-Up zaslon projiciran na vjetrobransko staklo. U sredini dominira veliki 12" dodirni zaslon, a fizičkih tipki je prilično malo. Infotainment radi besprijekorno.

Vrlo neobično rješenje je ručica mjenjača iza volana, spojena s instrumentima. Neobično, ali praktično rješenje na koje se brzo naviknete i koje ostavlja mnogo prostora za pretince između sjedišta. ID.4 iznutra izgleda odlično, izuzetno bogato, luksuzno, maštovito...

U vožnji se ID.4 pokazuje veoma dobrim autom. ID.4 nije sprinter poput nekih drugih električnih auta, no njegove performanse nisu nimalo loše. Naprotiv, ubrzanje do 50 km/h je kao u sportskom automobilu, a 8,5 sekundi do 100 km/h je još na granici sa sportskim vrijednostima. Maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h.

Vrlo je uglađen, nježan u vožnji, vrhunske zvučne izolacije nečujnog rada električnog motora i izuzetno udobnog ovjesa koji posebno briljira na lošim, neravnim podlogama. Treba spomenuti da do 30 km na sat ima „vještački zvuk“ motora, ali opet prilično nenametljiv.

Agresivna vožnja

I pri agresivnoj vožnji briljira, bez previše naginjanja i uz agilne prolaske zavoja. I trakcija zadnjeg pogona je pritom odlična.

Proizvođač govori o 522 kilometra WLTP dosega, a on u pristojnoj gradskoj vožnji tokom dana kojima nam je bio na raspolaganju pokazuje da može nadmašiti tu brojku.

Na autocesti ID.4, kao i svaki drugi električni auto, „više” će trošiti. No, vozite li se sporije, bez punjenja ćete dosegnuti prilično udaljena odredišta. Dobro ćete odmaći pri brzinama od 80 do 90 km/h, dok će, primjera radi, doseg nešto opasti ako vozite 130 ili više km na sat.

ID.4 je dobar auto i dokaz da je Volkswagen vrlo brzo naučio kako se nositi s rastućom električnom konkurencijom. Cijena od 121.263 KM je visoka, ali ni drugi automobili ovih specifikacija nisu jeftini. Istina, ID.4 Pro Performance Max je vrh ponude. Osnovni ID.4 košta 72.931 KM (ID.4 Pure), što je, recimo, vrlo blizu regularnom Tiguanu.

Snaga od 204 KS

S modelom ID.4 Pro na raspolaganju smo imali i bateriju od 77 kWh te jedan električni motor na zadnjoj osovini snage 204 KS i obrtnog momenta od 310 Nm.

Tu su alunaplaci 20", LED Matrix svjetla, sistem kamera od 360 stepeni, Head-Up zaslon, trozonski automatski klima-uređaj, ambijentalno osvjetljenje, električno namjestiva grijna ergoActive sjedišta, grijni upravljač, panoramski krovni otvor, grijni vjetrobran, dodirni zaslon 12", navigacija...

NA VRH

Podijeli članak na