NOGOMET

Fudbal je dotakao samo dno, gdje drugo nego u Americi

Avaz.ba

24.7.2017

Amerikanizacija, idiotizacija i komercijalizacija fudbala dostigla je novu razinu na utakmici evropskih i svjetskih fudbalskih velikana u Kaliforniji.

Prije susreta Manchester Uniteda i Reala u Santa Clari, igrače ovih klubova na teren je izvela maskota globalno poznatog lanca brze hrane i još su se nakon toga svi igrači morali rukovati s njom na centru.

Predsezonske turneje najvećih i najbogatijih klubova po Americi i Aziji dakako nemaju veze s onim kako se reklamiraju, kao pripreme. Radi se o profiterskim interkontinentalnim putovanjima kako bi se Azijatima uvalili dresovi i Amerima utovilo u glavu da je soccer cool. 

Fudbalski puristi pljucaju po tome i s razlogom prigovaraju što se igrači s takvih "priprema" vraćaju iscijeđeni i nespremni, jer daleko više vremena provedu u avionima, potpisujući autograme i nastupajući na cirkuskim predstavama, nego igrajući ozbiljan fudbal i spremajući se u najosjetljivijem dijelu sezone.

Činjenica je ipak da to ima ekonomsku opravdanost, a u savremenom sportu kao što znamo novac je sve, dok je romantika ostala u davnim vremenima.

Ali pri lovu na milione bi ipak trebalo zadržati barem donju granicu ukusa koja je pređena time što su se giganti svjetskog fudbala ponizili pred namaškaranim američkim klaunom, simbolom globalizacije, modernog društva i njegovih glavnih karakteristika: brzine, površnosti, artificijelnosti i profita pod svaku cijenu.

Manchester United i Real Madrid rječnikom i sistemom vrijednosti modernog fudbala nisu "samo" kultni velikani bogati trofejima, nego dva globalno najpoznatija i ekonomski najuspješnija, a samim tim i najprofitabilnija brenda, pa je zato savršeno poslovno logično i opravdano da na jednom od dva najveća i najbogatija svjetska tržišta odigraju utakmicu i predstave se potrošačima.

Naravno, u Americi to mora biti američki napucano, blještavo, kičasto, drečavo i nakaradno "glamurozno". Ipak, ovako bizranim potezom i očajničkim pokušajem da se po tko zna koji put Amerima utuvi u glavu da je soccer cool, granica je ipak pređena. 

Ronalda nema? Nema veze, tu je Ronald!

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.