FORMULA 1

Od Silverstona do Šangaja i ulica Hanoja: Napredak kakav se nije mogao zamisliti

U 70 sezona takmičenja su se održala u 32 države na pet kontinenata i još se traže novi izazovi

N. C.

26.4.2019

Kada je 1950. godine održana prva utrka Formule 1 u engleskom Silverstonu, niko nije moga ni pomisliti da će se jubilarni, hiljaditi gran pri održati u Kini, tada zabačenom i zaostalom dijelu svijeta. 

Međutim, šefovima najbržeg sporta nije trebao drugi argument osim onoga da je dalekoistočna zemlja postala najveće tržište nakon Sjedinjenin Američkih Država, te najbrže rastuće.

Jasno je da Kineski gran pri ni sada nije najglamuroznija utrka u kalendaru, ali Šangaj je dobio čast da ugosti 1000. izdanje Formule 1. Ni to, vjerovatno, neće biti sve kada su u pitanju sve moćnije azijske zemlje.

Čejz Keri (Chase Carey), izvršni direktor Formule 1, najavio je da će naredne godine po prvi put utrka biti održana u Vijetnamu. Hanoj će, prema očekivanjima, pružiti jedinstveno uzbuđenje ovom globalnom događaju, jer će se utrka voziti gradskim ulicama.

Tačno za godinu dana, u aprilu 2020. godine, vijetnamski glavni grad bit će spreman za, kako se najavljuje, do sada neviđen spektakl na 5,6 kilometara staze koja je kombinacija postojećih s novoizgrađenim cestama.

- Željeli smo navijačima pružiti nešto zaista posebno, utrku u centru grada, na gradskim ulicama – najavljuje Keri.

Za Formulu 1 granice ne postoje. Od Silverstona pa do danas, u 70 sezona, posjetila je 32 države na pet kontinenata i još uvijek traži nove izazove. Kao što i planovi pokazuju, Azija je sve atraktivnija zbog svog ogromnog tržišta. Tako je prošlogodišnja noćna utrka u Singapuru, kraljica modernog kalendara, okupila rekordnih 263.000 navijača.

Malezija, Južna Koreja i Indija također su proteklih godina uspjele dobiti organizaciju Formule 1, dok Kina pokušava dobiti i drugu utrku. Plan je da Drugi kineski gran pri uličnom utrkom konkurira Šangaju.

Trenutno ni jedna zemlja na svijetu nema dvije utrke, dok se za drugu osim Kine bore i Sjedinjene Američke Države. Kinezi planiraju oduševiti ljubitelje oktana uličnom trkom kroz Peking, te će vjerovatno poslati ponudu koja ne može odbiti.

Nakon bezbroj pređenih kilometara od doma u Silverstonu do jubileja u Šangaju, jasno je da se Formula 1 uvijek kretala za novcem. Nekad čudno vozilo u kojem je vozač praktično na svoju odgovornost jurio i preko 200 kilometara na sat pretvorilo se u supermoderni bolid, ali cilj je ostao isti.

- Ne žalimo ni zbog jedne odluke koju smo donijeli do sada. Pitate me šta je slijedeće? Možda prvi kineski vozač u Formuli 1? – kaže Šon Brečes (Shean Bratches), direktor marketinga Formule 1.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.