DUŽ MEDITERANSKE OBALE

U Turskoj otvorena najduža neprekidna biciklistička staza na svijetu

Staza povezuje dva okruga južne turske provincije Hatay, i prostire se uz 25 kilometara dugu dionicu puta

A. M. / Avaz Sport
07.08.2020 15:18

Biciklistička staza

Foto: IHA

Protežući se duž istočne obale Mediterana u Turskoj, nova biciklistička staza otvorena je u julu ove godine i pruža biciklistima iz cijele Turske priliku da uživaju u neprekidnoj i slikovitoj vožnji.

Jedna od najdužih ruta u regiji, i najduža neprekidna biciklistička staza na svijetu, povezuje Samandağ i Arsuz, dva okruga južne turske provincije Hatay, i prostire se uz 25 kilometara dugu dionicu puta.

Tolga Özçelik, turski biciklista, u razgovoru za agenciju Ihlas (IHA) rekao je da je staza važna za turizam, ali i za korištenje mještane ove regije. Jedina mu je zamjerka što neki vozači automobila prelaze na stazu na pojedinim dionicama, ignorišući znakove zabrane za motorna vozila.

Biciklistička staza dio je ciljeva Turske da promoviše zdraviji način života i smanji emisije iz motornih vozila kroz promociju biciklizma. 

Turska planira uspostaviti 4.755 kilometara biciklističkih staza do 2023. godine, a trenutno 114 kilometara biciklističkih staza postoji širom gradova Batman, Bitlis, Çanakkale, Istanbul, Konya, Kırşehir, Kütahya, Mersin, Muğla, Niğde, Ordu, Rize, Siirt, Trabzon, Tokat, Yozgat i Zonguldak.

Staze će biti integrisane u evropski EuroVelo, mrežu od 15 biciklističkih ruta na dugim relacijama koje povezuju kontinent.

Uporedo sa urbanim lokacijama, u zaštićenim područjima kao što su nacionalni parkovi, grade se biciklističke staze. Na primjer, izgradit će se prometnice između zapadnog grada Izmira i mediteranskog grada Antalije, ruta koja prolazi kroz popularna odmarališta i historijska nalazišta od antičkog grada Patare do Datçe i Bodruma u provinciji Muğla. Staze će se graditi i oko jezera Tuz u centralnoj Turskoj.

Prema novom propisu koji je stupio na snagu 2019. godine, obavezno je biciklističke staze i parking mjesta uključiti u nove planove zoniranja.

Biciklističke staze integrisane su i u druga sredstva prevoza, kao što su masovni tranzit, i povezuju stambena naselja, sportske objekte i zauzete javne prostore. Na mjestima bez planova za zoniranje, poput ruralnih područja, gradit će se jednostavnije staze za bicikliste. Uredba također definiše "biciklističke autoputeve, mostove i tunele", značajnu promjenu za zemlju u kojoj biciklisti često moraju voziti bočnim autocestama zbog nedostatka biciklističkih staza, rizikujući svoj život.

Komentari

NA VRH