REVOLUCIONARAN PROJEKT

Gradi se put koji će puniti električne automobile tokom vožnje: U ovoj evropskoj zemlji će biti završen do 2025.

Već provedena četiri pilot-projekta, odnosno konstruirane četiri privremene elektrifikovane dionice

Izgradnja prvog trajnog električnog puta. YouTube

E. Ag.

30.10.2023

Izgradnja prvog trajnog električnog puta na svijetu, koji će puniti baterije električnih vozila u pokretu, počela je u Švedskoj.

Ta zemlja je prethodno već provela četiri pilot-projekta, odnosno konstruirala četiri privremene elektrifikovane dionice, uključujući i jednu u gradu Lundu.

Tehnologija punjenja baterija

Međutim, ova nova dionica puta u dužini od 21 kilometar će biti trajna. Tu elektrifikovanu saobraćajnicu gradi Trafikverket – švedska uprava za saobraćaj, koja trenutno traži izvođače za taj projekt.

Trafikverket još nije odabrao tehnologiju punjenja baterija koju će primijeniti u ovom revolucionarnom projektu, ali očekuje se da će kompletno projektovanje i izgradnja biti završeni 2025. godine, nakon čega će ubrzo saobraćajnica biti puštena u rad.

Tri opcije za ugradnju "struje" u kolovoz su u opticaju: nadzemne instalacije, prizemne električne šine na površini puta koje električnu energiju prenose putem vođice (nalik tramvajskoj troli) koja se nalazi ispod vozila ili induktivne zavojnice ugrađene u put koje struju do vozila prenose bežičnim putem, piše Mondo.rs.

Prva dionica koja će biti elektrifikovana nalazi se na autoputu E20, koji od Štokholma na sjeveroistoku, ide preko Geteborga, do Malmea na jugu. Sama elektrifikovana dionica se proteže između Halsberga i Erebroa, i namjerno je odabrana pošto je to jedan od glavnih saobraćajnih koridora za komercijalni prijevoz robe.

Optimalno rješenje

Švedski Tehnološki univerzitet Čalmers u martu je objavio studiju u kojoj se sugeriše da bi kombinacija električnih saobraćajnica (na 25 posto najprometnijih nacionalnih i evropskih puteva) i kućnog punjenja električnih vozila predstavljala optimalno rješenje za prelazak na električna vozila.

U tom slučaju bi, prema tvrdnjama naučnika, baterije u električnim vozilima mogle biti znatno manje.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.