MASOVNI NADZOR

Alarmantni podaci: Svakog Facebook korisnika nadgledaju hiljade kompanija

Ovakvi nalazi pokreću brojna pitanja o privatnosti i sigurnosti podataka korisnika na internetu

Twitter

E. Ag.

22.1.2024

Studija organizacije Consumer Reports, koja se bavila analizom podataka Facebook korisnika, došla je do alarmantnih otkrića.

Ispostavilo se da su čak 186.892 kompanije slale podatke o korisnicima Facebooka na ovu društvenu mrežu. U prosjeku, svaki korisnik bio je praćen od 2.230 kompanija, a neki čak od 7.000 firmi.

Ovakav vid nadzora obuhvata i manje vidljive metode kao što je praćenje server-na-server, gdje podaci sa servera jedne kompanije prelaze na servere Mete, kompanije koja stoji iza Facebooka. Ovu metodu je teže uočiti u odnosu na standardno praćenje putem Meta piksela na sajtovima.

Studija je također ukazala na probleme s alatima za transparentnost koje nudi Meta. Neki od problema uključuju nejasno identifikovanje firmi koje dijele podatke i ignorisanje zahtjeva korisnika za isključivanje iz praćenja.

Među kompanijama koje dijele podatke korisnika sa Facebookom nisu samo nepoznate firme, već i veliki trgovinski lanci poput Home Depota, Macy'sa i Walmarta, kao i kompanije za kreditno izvještavanje poput Experiana i TransUnion's Neustara, a tu su i Amazon, Etsy i PayPal.

Ovakvi nalazi pokreću brojna pitanja o privatnosti i sigurnosti podataka korisnika na internetu, naglašavajući potrebu za strožijim zakonima i regulativama u oblasti digitalne privatnosti.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.