DIO ŠIRE ISTRAGE

Tesla opet privukla pažnju vlasti u SAD

Tesla od 2021. godine provodi beta testiranje "Full Self-Driving" koristeći vlasnike automobila koji nisu prošli obuku o sistemu, ali ih kompanija aktivno prati

Šira distribucija softvera trebala je biti predstavljena krajem 2022.. AP

H. J. I. / Associated Press

9.1.2023

Objava Ilona Maska (Elon Musk) na Twitteru u kojoj navodi da bi Tesla mogla dozvoliti nekim vlasnicima koji testiraju sistem "potpunog autopilota" da onemoguće upozorenje koje ih podsjeća da drže ruke na volanu privukao je pažnju američkih sigurnosnih regulatora.

Nacionalna uprava za sigurnost saobraćaja na autoputu kaže da je od Tesle zatražila više informacija o tvitu. Agencija je prošle sedmice saopćila da je ovo pitanje sada dio šire istrage o najmanje 14 Tesli koje su izazvale saobraćajne nesreće dok je korišten sistem pomoći vozaču poznatiji kao autopilot.


Beta testiranje od 2021. godine

Tesla od 2021. godine provodi beta testiranje "Full Self-Driving" koristeći vlasnike automobila koji nisu prošli obuku o sistemu, ali ih kompanija aktivno prati. Šira distribucija softvera trebala je biti predstavljena krajem 2022.

Uprkos nazivu, Tesla i dalje na svom sajtu navodi da automobili ne mogu sami da se voze. Tesle koje koriste "Full Self-Driving" mogu se same kretati putevima u mnogim slučajevima, ali stručnjaci kažu da sistem može pogriješiti.

- Ne kažemo da je sasvim spreman da nema nikoga za volanom - rekao je izvršni direktor kompanije Mask u oktobru prošle godine.



U novogodišnjoj noći, jedan od Maskovih najvećih fanova objavio je na Twitteru da bi vozačima koji su prešli skoro 20.000 kilometara testirajući "Full Self-Driving" trebalo biti omogućeno da isključe tzv. "steering wheel nag", odnosno automatsko upozorenje koje vozače podsjeća da drže ruke na volanu.

Mask je odgovorio:

- Slažem se, ažuriranje dolazi u januaru.


"Dio eksperimenta"

Iz tvitova nije jasno šta će tačno Tesla uraditi. Ali onemogućavanje sistema za nadzor vozača na bilo kom vozilu koje automatizuje brzinu i upravljanje predstavljalo bi opasnost za druge vozače na putu, rekao je Džejk Fišer (Jake Fisher), viši direktor auto-testiranja za Consumer Reports.

- Koristeći FSD beta, vi ste na neki način dio eksperimenta - rekao je Fišer i dodao:

- Problem je što se drugi učesnici u saobraćaju u blizini vas nisu prijavili da budu dio tog eksperimenta.

Iz kompanije Tesla se još uvijek nisu oglasili o ovom pitanju.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.