TEST

Opel Grandland X: Dva svijeta spojena u jedan

Inženjeri i dizajneri uspjeli su napraviti kombinaciju ponuđenih elemenata i usaditi joj njemački „šmek“, tako da je svaka pretpostavka da je Opel izgubio duh, neutemeljena

Avaz Sport

18.4.2018


Ako izuzmemo Fronteru, koja je u svoje vrijeme bila simpatično osvježenje na tržištu, Opel donedavno nije imao ozbiljnijeg predstavnika u kategoriji SUV/crossover vozila. No, vremena su se promijenila. Ko nikada nije vozio veliki model, sada to želi, tako da se i njemački brend, htio-ne htio, morao pridružiti masovnoj ofanzivi takvih automobila.

Opel nije lansirao jedan, već dva. Uz nešto manji i skromniji model Crossland X, tu je sada za 25 centimetara veći, opremljeniji i bolji Grandland X, koji se prema kvalitetu izrade, opremi, tehnološkim rješenjima, udobnosti..., i ko zna sve čemu ne, može smatrati veoma ozbiljnim vozilom.

Rukopis Nijemaca

Opel je dio francuske grupacije PSA, Grandland X je napravljen na platformi Peugeota 3008, a 1,6-litarski motor mu je odranije dobro poznat iz Citroenovih i Peugeotovih vozila. No, daleko od toga da je ovo Francuz. Inženjeri i dizajneri uspjeli su napraviti kombinaciju ponuđenih elemenata i usaditi joj njemački „šmek“, tako da je svaka pretpostavka da je Opel izgubio duh, neutemeljena. Ovdje su dva svijeta spojena u jedan.

Dizajn automobila je, od početka do kraja, rukopis Nijemaca, čiji mentalitet izbija iz svakog kroja automobila. Greške nema, a kompletan estetski dojam nimalo ne liči na francuski.

To se, naročito, odnosi na apotekarski precizno odrađenu unutrašnjost. Naš doživljaj počeo je od, već se može reći, čuvenih sjedišta sa AGR certifikatom, grijanjem, lumbalnom potporom i produžetkom za koljena, kojima je Opel dramatično pojačao nivo komfora. Ostalo je napravljeno po uzoru na izvanrednu Insigniju. Materijali su mekani, čak i tamo gdje nikada nećete zabaciti ruku, a funkcionalnost je, tipično za Nijemce, na visokoj razini.

Naš Grandland X, u bogatom paketu Innovation, fascinantno je opremljen automobil. Tokom naše vožnje na usluzi smo imali aktivno držanje trake, nadzor mrtvog ugla, panoramske kamere, automatska, prilagodljiva i zakretna duga svjetla, tempomat i limitator, navigacioni sistem s čitačem saobraćajnih znakova, upozorenje na sudar s automatskim kočenjem u slučaju nužde, upozorenje na nepažnju vozača, brzi grijač vjetrobranskog stakla... Šta sve ne, a niz tih sistema i asistenata, što pasivnih, što aktivnih, Grandland svrstava među najsofisticiranije vozilo na tržištu.

Sjajan odgovor 

Ako ćemo o komforu, s međuosovinskim razmakom od 2,67 metara, Grandland u unutrašnjosti nudi pravo prostranstvo, a prtljažnik, koji se otvara pokretom noge ispod stražnjeg branika, dostiže 514 litara.

Za vožnju se, kako smo već naglasili, brine 1,6-litarski turbodizelski motor, koji Opel preuzima od grupacije PSA. Nema dileme, izvanredan agregat koji je do sada pobrao ko zna koliko nagrada. Dosta dobrog ubrzanja, mirnog rada i zavidne štedljivosti, ovaj motor odličan je izbor za Grandland X.

Konačan dojam je da je Opel s ovim modelom sjajno odgovorio na želje kupaca, a njihovu presudu reći će nam prodajni rezultati. No, sumnje nema - prvi dojam je veoma dobar.


IntelliGrip za izlete van ceste


Snaga se na podlogu prenosi preko prednje osovine, no, da njegova veličina i visina nije samo šminka, brine se opcijski sistem IntelliGrip, koji nudi izbor pet načina vožnje – normalan, za snijeg, blato, pijesak i način bez ESP-a, čime je Opel nastojao vozilu osigurati optimalan kontakt s površinom u svim uvjetima vožnje. Tako, recimo, po snijegu, obrtni moment raspoređuje se na točak s više prianjanja. Po blatu je dopušteno nešto više proklizavanja kako bi se s točkova odstranila prljavština i ponovo uspostavilo prianjanje, a po pijesku je u pitanju simultano okretanje oba točka kako se neki od njih ne bi ukopao.

Dakako, prije ekstremnijih izleta, pametno se sjetiti činjenice da ovo, ipak, nije klasičan terenac.


Ptičija perspektiva

Osim već sada uobičajene, Grandland X ima kompletan sistem kamera koji vam na centralnom ekranu nudi sliku vozila iz ptičije perspektive. Tako, kada parkirate, imate mogućnost vidjeti apsolutno svaki, pa i najmanji detalj oko vozila, čak i šaht u blizini automobila, što manevriranje automobila čini vrlo jednostavnim.


Lična karta

DIMENZIJE

D/Š/V 4.477/2.098/1.609

Masa 1.430 kg

Prtljažnik 514 l

Gume 225/55 R18

MOTOR I MJENJAČ

Zapremina 1.560 ccm

Snaga 120 KS/3.500

Moment 300 Nm/1.750

Mjenjač automatik, 6 brzina

NA CESTI

Maks. brzina 185 km/h

Ubrzanje 0-100 12,2 s

Prosječna potrošnja (grad/otv/komb): 5,1/4,2/4,6

OPREMA

Paket Innovation: Električna parkirna kočnica, ESP, start/stop sistem, pomoć pri kretanju na uzbrdici, pomoć pri parkiranju naprijed i natrag, priprema za zaštitnu mrežu, prepoznavanje saobraćajnih znakova, ručno zaključavanje za sigurnost djece, sklopivi ključ, sistem detekcije pada pritiska u gumama, tempomat, upozorenje za vozilo u mrtvom uglu, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni jastuci i krovne zavjese sprijeda, automatska svjetla, kožni upravljač s tri kraka i obrubom srebrene boje, nizak rashladni medij i automatski klima-uređaj s dvije zone, držač čaše, ventilacija stražnjeg dijela kabine, pokretanje motora bez ključa, dodatno zatamnjena stražnja stakla, infotainment sistem Midlevel (BYOM 2), halogena prednja svjetla, LED zadnja svjetla, automatska duga svjetla, kontrole audiouređaja na upravljaču, putni računar, deaktivacija zračnog jastuka za suvozača...

Dodatna oprema: sigurnosni paket (kamera i radar), dvobojni krov, grijano i zatamnjeno elektronsko vjetrobransko staklo, bežično punjenje za mobilne uređaje, Innovation plus paket, All Road paket, prednja svjetla za maglu, zimski paket 1, srebreni krovni nosači.

CIJENA

Osnovni benzinac (130 KS)

35.205 KM

Osnovni dizelaš (120 KS)

38.334 KM

Testni model

55.352 KM


Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+4
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.