AUTO-MOTO

Vozili smo Toyotu LandCruiser: Bokser teške kategorije

Novi model ipak nije samo mašina koja zrači moć, to je automobil koji se po tehnologiji, udobnosti, praktičnosti i kvalitetu može svrstati u najsofisticiranija vozila koja trenutno postoje

Avaz Sport

23.5.2018

Lijepih proporcija, visok, moćan, urban, lagan za vožnju, moderan, dobrih terenskih mogućnosti za izlete van asfalta (e to je već upitno). To je, otprilike, filozofija proizvođača koji jedva stižu proizvesti dovoljno modela kojima će utoliti sve veću glad svijeta za crossover i SUV vozilima. Filozofija - daj narodu prizvuk moći i bit će oduševljeni.

U toj plejadi šminke upitnih mogućnosti malo je modela koji nose epitet izrazito terenskih, a na ime jednog od njih, koji će uskoro napuniti sedam decenija postojanja, ljubitelji automobila moraju se duboko pokloniti - Toyota LandCruiser.

Ovaj model važi za jednu od rijetkih istinskih ikona autoindustrije. Put do tog mjesta krčio je kroz sito i rešeto, sve moguće vremenske, klimatske i terenske uvjete i kontinente, da bi danas njegovo ime neizbježno asociralo na mašinu koja savladava ono što rijetko koji drugi model može.

Japanski nivo

No, dobro, vremena su se promijenila. LandCruiser, odnosno njegova nova verzija koju smo vozili, nije samo mašina koja zrači moć, to je model koji se po tehnologiji, udobnosti, praktičnosti i kvalitetu može svrstati u najsofisticiranija vozila koja trenutno postoje. Zbog sve te vrijednosti i svestranosti, LandCruiser je pomalo nepošteno zvati isključivo nepobjedivom mašinom.

Ne treba mnogo vremena da misao „kako ću s ovim ovolikim“ postane prošlost. LandCruiser jeste ogroman automobil, još robusniji i za nijansu agresivniji nego prethodnik (i duži 60 mm), no, kako se na sve dobro lako navići, ne treba mnogo vremena da provarite njegove gabarite i naviknete se voziti ga. Toliko da ćete prelazak u manji automobil smatrati ulaskom u autić u zabavnom parku.

Ulazak u automobil liči na ulazak stepenicama u minibus, a tamo, čeka vas, malo je reći, ogromno prostranstvo, čak i za one natprosječnih proporcija. Visoko, široko... ogromno. Pregledom kokpita ustanovit ćemo da je enterijer, kako to obično biva, na višem nivou u odnosu na prethodnika. Više je kvalitetnih materijala, instrumentalna tabla i centralna konzola su redizajnirani i moderniji, a predanost detalju je na tipično japanskom nivou.

U centru pažnje je 8-inčni ekran na dodir koji objedinjuje gotovo sve značajnije funkcije, no Japanci se ipak nisu odrekli nekih na prvi pogled zastarjelih rješenja u vidu klasičnih tastera, poput onih za grijanje i ventilaciju sjedišta, hlađenje pretinca, pogon, ili pak već legendarni digitalni sat.

Šta sve ima, teško je i nabrojati - TFT ekran na instrumentalnoj tabli, grijanje i ventilaciju prednjih i grijanje sjedišta u drugom redu, frižider u naslonu za ruke, grijanje upravljača, ambijentalnu LED rasvjetu, 3D navigaciju sa čitačem znakova, konekciju s pametnim telefonima, senzore, stražnju kameru, a od sigurnosnih asistenata izdvojit ćemo paket Toyota Safety Sense, koji objedinjuje sve najnovije sisteme pomoći - od automatskog kočenja u slučaju nužde, preko kontrole krstarenja, pa do držanja trake. Sve ovo LandCruiser čini ultramodernim vozilom koje odgovara na svaki, pa i najsitničaviji prohtjev putnika.

Treći red

Za prostor smo rekli da je ogroman, no, treći red sjedišta, zbog kojeg je njegova podnica podignuta, razlog je što prtljažnik (otvara se na stranu, a nudi i samostalno otvaranje staklenog dijela) ipak nije baš tako veliki kako izgleda izvana, no, 621 litar daleko je od male zapremine.

Ogroman automobil težak između dvije i tri tone zahtijeva i ogroman agregat, pa tako vožnja pada pod ingerenciju 2,8-litarskog turbodizelskog motora uparenog sa šestostepenim automatskim mjenjačem. Snaga od 177 KS možda ne spada u domen naših očekivanja, no, LandCruiser je prije bokser teške kategorije nego agilan trkač. Velika zapremina i kamionski obrtni moment od 450 Nm, koji prati prigodan urlik, dovoljno govore o moći pogonskog sklopa, čiji se nedostatak može vezati samo uz sportsku vožnju, a nju je, ipak, od ovog čudovišta teško očekivati.

I na kraju, ako nekim slučajem niste impresionirani svim što će vam LC pružiti, bit ćete kada se dojmovi slegnu i čim njegov upravljač zamijenite nekim drugim.

Terenske mogućnosti

Dok na cesti nudi vrlo komfornu vožnju tokom koje slobodno možete uvlačiti konac u iglu, van terena LC je još bolji nego što je bio, zahvaljujući kombinaciji već dokazanih mehaničkih i novih elektronskih sistema - reduktor, sistem aktivne kontrole prianjanja pogonskih točkova, sistemi pomoći pri spuštanju i uspinjanju uz strminu, kontrola sporog kretanja, sistem praćenja nagiba vozila, sistem prilagodbe ovjesa, sistem terenske vožnje s odabirom pet različitih vrsta podloge... Opcija je mnogo.

Dodajmo i to da je dolazni ugao u odnosu na prepreku sada 31, a odlazni 25 stepeni, dok je klirens 215 mm.

Lična karta

DIMENZIJE

D/Š/V 4.840/1.855/1.845

Masa 2.165 kg

Prtljažnik 621 l

Gume 265/55 R19

MOTOR I MJENJAČ

Zapremina 2.755 ccm

Snaga 177 KS/3.400

Moment 450 Nm/1.600

Mjenjač automatik, 6 brzina

NA CESTI

Maks. brzina 175 km/h

Ubrzanje 0-100 12,7 s

Prosječna potrošnja 7,4 l

OPREMA

Paket Executive: Automatski klima-uređaj s tri područja djelovanja, elektrokromatsko unutrašnje ogledalo, sjedala u koži, električno podesiva i grijana prednja sjedala, grijana stražnja vanjska sjedala, grijani upravljač, treći red elektropreklopivih sjedala, električno podesiv upravljač po visini i dubini sa Easy entry funkcijom, optitron mjerači s TFT ekranom u boji, centralni naslon za ruku s hlađenjem, utičnica u prtljažniku, vodilice za prilagodbu prtljažnog prostora (5 vrata), navigacija Toyota Touch 2 s 8-inčnim ekranom, JBL sistem ozvučenja sa 14 zvučnika, prednji i zadnji parking senzori, bočne stepenice srebrne boje, osvjetljenje pristupu vozila,19-inčne alu felge, pranje prednjih svjetala, Bi-LED prednja svjetla, blokada zadnjeg diferencijala, odgođeno gašenje prednjih svjetala, Toyota Safety Sence (sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara, sistem upozorenja prilikom napuštanja trake, sistem automatskog prebacivanja dugih i kratkih svjetala, sistem prepoznavanja znakova, prilagodljivi tempomat), stražnja kamera, ABS, pomoć pri naglom kočenju, bočna ojačanja, ojačana putnička kabina, EBD, ISOFIX, kontrola stabilnosti, zračni jastuci i zavjese, sistem upozorenja pri naglom kočenju, aktivna kontrola prianjanja pogonskih točkova, električni priključak za prikolicu, reduktor, stalni pogon na četiri točka, sistem nadzora stabilnosti prikolice (za 5 vrata), sistemi pomoći pri spuštanju niz i uz strminu, električno podizanje stakala, AUX, USB, Bluetooth, drugi red sjedala djeljiv 60:40, putni računar, električno podesiva, grijana i preklopiva vanjska ogledala, mogućnost otvaranja zadnjeg prozora prtljažnih vrata, krovni nosači...

CIJENA

Osnovni dizelaš (177 KS)

84.140 KM

Testni model

133.815 KM


Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+1
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.