Škodin ovlašteni trgovac „Apolo“ iz Mostara ugradio je LPG instalaciju prema najvišim standardima

AUTOMOBILI U redizajniranom izdanju

Testirali smo Škodu Rapid 1.6 MPI + LPG Ambition: Plin za štednju i dodatnu autonomiju

Ispod haube našeg testnog automobila ugrađen je pouzdani atmosferski benzinac koji iz 1.6 litara radne zapremine daje solidnih 110 KS

Autor: A. HADŽAGIĆ
27.09.2018 23:35
A
A
A

Na našem tržištu Škoda Rapid u redizajniranom izdanju može se nabaviti i sa LPG instalacijom ugrađenom kod Škodinih ovlaštenih trgovaca. Tvornička garancija ostaje, što je dodatni adut za kupovinu. No, prije toga treba napraviti analizu ukupnih troškova pa zaključiti treba li vam uopće LPG instalacija... 

Rezervoar od 54 litra

Čim cijene goriva počnu rasti, kod kupaca se javlja interes za bilo kakvim alternativnim pogonom. Među najpopularnije i najisplativije svakako spada LPG instalacija, s tim da nije zanemarljivo ni znatno manje zagađenje prirodne okoline. Nažalost, to se prilikom registracije automobila ne nagrađuje.

Uglavnom, ispod haube našeg testnog automobila ugrađen je pouzdani atmosferski benzinac koji iz 1.6 litara radne zapremine daje solidnih 110 KS. S obzirom na to da se radi o motoru starije konstrukcije, ugradnja LPG instalacije je jeftinija i bezbolnija jer nema negativnih pojava koje se (pre)često znaju javiti kod motora s direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar (TSI).

Škodin ovlašteni trgovac „Apolo“ iz Mostara ugradio je LPG instalaciju prema najvišim standardima, čime su pretpostavke za zadržavanje pune tvorničke garancije zadržane. Podizanjem poklopca motora vide se četiri brizgaljke i odgovarajući senzor, dok su sve ostale komponente gotovo neprimjetne. Za što veću autonomiju, u prostor standardnog rezervnog točka ugrađen je rezervoar zapremine 54 litra.

Samim tim točak je prebačen u prtljažnik, čime je njegova upotrebljiva zapremina za toliko smanjena. Svakako preporučujemo kupovinu „uskog“ rezervnog točka ili seta za krpanje guma.

Primamljiva cijena

Što se tiče manipulacija sa LPG instalacijom, nema nikakvih problema – sve radi automatski. Motor starta na benzin da bi, po postizanju radne temperature od 30°C, računar dao nalog za startanje LPG instalacije. Tada crvena LED dioda postane zelena. Na istom tasteru nalazi se i niz LED dioda koje prilično neprecizno signaliziraju nivo plina u rezervoaru. Ako su oba rezervoara puna (benzin i plin), tada možete računati na autonomiju od, približno, 1.400 kilometara. Cijena ugradnje plinske instalacije je 1.145 KM, a ukupna cijena testnog modela do registracije je 34.746 KM.

Prije kupovine analizirajte troškove 

Prije uvođenja akciza na gorivo, koje su sada obuhvatile i plin, ugradnja LPG instalacije bila je zaista isplativa. Tada se prilikom registracije naplaćivala dodatna taksa kako bi se nadoknadili neki nameti s kojima su bila opterećena ostala fosilna goriva, a plin ne.

Nažalost, uvođenjem dodatnih nameta na plin taksa je neopravdano ostala. Na to treba dodati vijek trajanja plinskog rezervoara te redovne servise LPG instalacije. Prema grubim proračunima, svi oni koji godišnje prelaze manje od 15.000 kilometara nemaju računicu za ugradnju LPG instalacije.

Nemojte previdjeti da je iznad većine ulaza podzemnih garaža istaknut znak zabrane ulaska vozilima s oznakom LPG.

Tehnički podaci

Dimenzije

D/Š/V 4.483x1.706x1.461 mm

Međuosovinski razmak: 2.602 mm

Masa 1.187 kg

Prtljažnik 550 – 1.490 l

Gume 185/60R15

Motor i mjenjač

Motor: benzin 1.598 ccm, 4 cilindra

Snaga 110 KS pri 5.200 obr/min

Moment 153 Nm pri 1.750 obr/min

Mjenjač manuelni sa 5 brzina

Performanse

Maks. brzina 195 km/h

Ubrzanje 0-100 9.3 sec

Prosječna potrošnja na testu: 5,5 benzina i 7 litara plina na 100 km

Cijena:

34.746 KM (s atestiranom LPG instalacijom i metalik bojom)