AUTO-MOTO

TEST Ford Fiesta 1.5 TDCI Business High : Skok u nove visine

Povećanjem dimenzija, drastičnim izmjenama unutrašnjosti i obogaćenjem opreme jedan od najprodavanijih automobila u Evropi krenuo je ka višoj klasi

Avaz Sport

5.3.2018

Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz


Kada nešto, kako se kod nas kaže „prekucate“, idete dalje. Fordova mala Fiesta je prekucala sve, dugo se s Volkswagenovim Golfom borila za titulu najprodavanijeg modela u Evropi i bila najtraženije malo vozilo našeg kontinenta, o čemu svjedoči činjenica da je jedno vrijeme iz fabrike u Kelnu svakih 86 sekundi izlazio novi primjerak Fieste kako bi se utolila opća glad za modelom.  

No, čini se da je došlo vrijeme da se Fiesta otisne ka nečem novom. Nije to nikakva revolucija, već prije izlet Fordovog subkompakta ka višoj klasi s ciljem da rastom gabarita i opreme na nivou viših segmenata proširi krug potencijalnih kupaca i privuče one koji do tada nisu ozbiljno razmatrali njenu kupovinu. Da je tako, svjedoči i činjenica da je Fiesta prvi put u četiri decenije postojanja ponuđena i u cross varijanti, koja bi ponudila čak i neke osobine crossovera. 

Primjetna razlika 

Izgledom, model nije odstupio od tipičnih linija, a među veće izmjene spadaju zadnja svjetla, koja više nisu okomita, već horizontalna i dvodijelna, te prednja svjetla, koja nisu široka kao kod ranijeg modela. Fiesta izvana djeluje skladno i dopadljivo.

Fiesta sedme generacije je 7,1 cm duža i 1,2 šira od prethodnika, sa četiri milimetra više na međuosovinskom razmaku, čime je ublažen prvi problem njenih prethodnika – prostor u unutrašnjosti. Ima ga, razumljivo, više, što je zasluga i tanjih sjedišta. Nije to, naravno, nikakav radikalan odmak, ali razlika se primijeti, naročito natrag, gdje nije tako skučeno. Prostora za koljena je 17 mm više.

Pogled na unutrašnjost budi sjećanja na trenutak lansiranja Fieste, kada su ljudi iz Forda ponosno govorili da je to najnapredniji mali automobil na svijetu. Čak i ako nisu u pravu, bili su blizu, jer je model obogaćen mnogim stvarima koje se u ovom segmentu do sada nisu mogle zamisliti. Nivo kvaliteta značajno je podignut.

U unutrašnjosti dominira ekran multimedijskog Sync3 sistema od 6,5 inča. Enterijer je veoma dopadljiv, moderan, pa čak i elegantan, s finijom završnom obradom. Poput nekog vozila premium klase. Pomak naprijed primjeran je na gotovo svemu, od korištenih materijala, kroja, pa do modernizacije izgleda. Tako je, recimo, komandna tabla oblikovana od početka, s bazom na ostalim novijim Fordovim modelima.

Nerazrađen motor

Nova je instrumentalna tabla s multifunkcionalnim ekranom, otvori za ventilaciju, kao i centralna konzola, koja je dosta pojednostavljena (prethodnik je bio dosta kompliciraniji). Sada, dosta je toga premješteno „u ekran“. Pohvale idu još za audiosistem, koji će naročito cijeniti ljubitelji dobrog zvuka, te sjedišta, koja su veoma udobna.

Testni automobil pokreće jedini dizelaš u ponudi za BiH, 1,5-litarski od 85 konjskih snaga. Na prvi pogled, ne izgleda mnogo, ali za automobil poput Fieste, vrlo dobro. Motor je vrlo živahan i nudi veoma pristojno ubrzanje. Potrošnja se na testu u gradskim uvjetima vožnje kretala nešto ispod sedam litara, ali ako uzmemo u obzir činjenicu da je automobil jedva prešao 100 kilometara i da je motor još nerazrađen, nije puno.

U vožnji, na raspolaganju smo, uz tempomat, parking senzore s vizuelnim prikazom na ekranu i drugo, imali još i upozorenje na izlazak iz trake s vibrirajućim upozorenjem. Podatak da je to u Fiesti već u standardnoj opremi, govori o Fordovim ambicijama s ovim automobilom.

Na kraju, Fiesta je zaslužila epitet odličnog automobila koji za pristojnu cijenu ima šta ponuditi. Nema sumnje, prethodnici koji su stekli epitet bestselera, neće je se postidjeti.

Tradicija dobre vožnje

Kada je riječ o osjećaju za upravljačem, Fordovi modeli uvijek su bili na dobrom glasu, kao automobili s dobrim voznim osobinama, s bogatim sportskim naslijeđem. Fiesta će nastaviti tradiciju. Ima 10 posto čvršću platformu, elektronski sistem za upravljanje obrtnim momentom i upravljač sa 20 posto manje trenja za bolji osjećaj vožnje. Automobil bolje upija neravnine od prethodnika i umanjuje buku s ceste.

Lična karta

DIMENZIJE

D/Š/V 4.040/1.735/1.476

Masa 1.191 kg

Prtljažnik 292 l

Gume 195/65 R15

MOTOR I MJENJAČ

Zapremina 1.499 ccm

Snaga 85 KS/3.750

Moment 215 Nm/1.750

Mjenjač ručni, 6 brzina

NA CESTI

Maks. brzina 175 km/h

Ubrzanje 0-100 12,5 s

Prosječna potrošnja (grad/otv/komb): 3,9/3,2/3,5

OPREMA

Osnovna (Trend): ABS, ESP, sistem zadržavanja vozila na uzbrdici, mehanička pomoć pri kočenju, sistem nadzora pritiska u gumama, zaštitne brave za djecu, daljinsko zaključavanje, ekskluzivni paket (podesivi uređaj za ograničavanje brzine, upozorenje izlaska iz trake i pomoć pri držanju trake), Isofix, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni jastuk i zavjese, grijano vjetrobransko staklo, manuelni klima-uređaj s automatskim mjenjačem, bez klime u vozilima s ručnim mjenjačem, putni računar, električni podizači prednjih stakala, priprema za radio s dva zvučnika, tonirana stakla, halogena prednja svjetla s dnevnim svjetlima, električno podesivi i grijani retrovizori u boji vozila, centralna konzola sa 2 prednja i jednim držačem za čaše i 12 V utičnicom, ručno podešavanje vozačevog sjedišta u četiri smjera...

Paket Busines: Ekskluzivni paket 2 (tempomat s podesivim uređajem za ograničavanje brzine, upozorenje na izlazak iz trake i pomoć pri držanju trake), ručni klima-uređaj, radio, 2 USB priključka, Bluetooth, 6,5-inčni ekran na dodir u boji, kontrole na upravljaču, Sync3, 6 zvučnika, zadnji parking senzori, prednja svjetla za maglu sa svjetlom za skretanje, retrovizori sa rasvjetom oko vozila...

CIJENA

Osnovni benzinac (70 KS)

22.999 KM

Osnovni dizelaš (85 KS)

27.738 KM

Testni model

36.243



Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.