VOZAČ POBJEGAO

Tesla u plamenu: Za gašenje električnog auta potrošili su više od 135.000 litara vode

To je bar 36 puta više nego što je potrebno za gašenje požara na običnom automobilu

Tesla u plamenu. Facebook

D. R.

29.12.2023

Svima su jasne prednosti električnih automobila nad konvencionalnim, kao i očiti nedostaci. Osim sklonosti požaru, veliki je nedostatak i teško gašenje jednom kad izbije.

Vatrogasci se redovno muče gašenjem požara na električnim automobilima. Primjenjuju se brojne inovacije, od posebnih prekrivača do posebnih materijala za gašenje, ali i dalje prevladava klasičan postupak s vodom, piše Index.hr.

Ako automobil nije moguće uroniti u neki bazen s vodom, onda se mora obilato zalijevati vodom i hladiti, a to može potrajati, što znači da će i potrošnja vode biti višestruko veća nego u slučaju gašenja požara na običnom automobilu.

Potvrđuje to i događaj od ovog Božića, kad su oko 23 sata vatrogasci iz Pine Levela zaprimili poziv. 

Usred saobraćajne nesreće stradao je Teslin Model Y, koji se ujedno i zapalio. Vozač je pobjegao na vrijeme i spasio se, dok je automobil, uprkos brzom dolasku vatrogasaca, izgorio u potpunosti. Gašenje požara trajalo je duže od sata, a vatrogasci su na koncu potrošili više od 135.000 litara vode.

To je bar 36 puta više nego što je potrebno za gašenje požara na običnom automobilu. Primjera radi, govorimo o količini vode koju potroši prosječna četveročlana porodica tokom godinu. 

U svom postu naglasili su da su "požari električnih vozila neobični i predstavljaju jedinstvene izazove i opasnosti za vatrogasce" jer se mogu "ponovno zapaliti satima ili danima nakon što su ugašeni". Pritom se generiraju temperature više od 2500 stepeni Celzijusa. 

- Dim iz ovih gorućih električnih automobila proizvodi fluorovodik i hlorovodik. Oba su otrovna i zahtijevaju od vatrogasaca nošenje zaštite - napomenuli su. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.